L'Oficina Federal de Justícia de Suïssa ha assegurat a l'agència EFE que no ha transmès cap informació a les autoritats espanyoles en relació a Anna Gabriel, exiliada al país helvètic, tal com havia avançat El Español, en una informació que també havia recollit NacióDigital. També ha recordat que no hi ha cap ordre de detenció internacional contra l'exdiputada de la CUP.
En un primer moment, El Español ha publicat que Suïssa s'havia posat en contacte amb les autoritats espanyoles i havia denegat el lliurament de Gabriel perquè no ho considerava un "delicte polític". La informació ha estat retirada posteriorment del diari.
Llarena havia cursat en un primer moment la detenció de Gabriel el 21 de febrer, quan havia de presentar-se a declarar com a investigada en la causa oberta sobre el procés independentista i no va fer-ho. L'exdirigent de la CUP va optar per marxar a Suïssa.
El passat divendres, Llarena va processar Gabriel per un presumpte delicte de desobediència, que es castiga amb una multa i inhabilitació per a càrrec públic de sis mesos a dos anys. Aquest delicte no pot suposar una extradició (i tampoc una detenció) i per això Gabriel no forma part dels dirigents catalanistes reclamats per l'euroordre de detenció dictada per Llarena, tots ells acusats de rebel·lió.
Suïssa desmenteix que s'hagi posat en contacte amb Espanya pel cas d'Anna Gabriel
Política
L'exdiputada de la CUP va declinar declarar al Suprem i va marxar al país helvètic
ARA A PORTADA
-
Societat Evitar l'AP-7 i «sortir amb temps»: les recomanacions de Trànsit per sobreviure a l'eclipsi Gerard Mira
-
Societat Eclipsi total del 12 d'agost: tot el que cal saber per aprofitar una oportunitat històrica Blai Casas
-
-
-
Economia Hotels plens i allau de visitants: l'Ebre, Tarragona i Lleida es preparen per acollir l'eclipsi solar Natàlia Pinyol
Publicat el
28 de març de 2018 a
les 07:00
Et pot interessar
-
Política Espanya i el Marroc treballen per aconseguir el retorn dels migrants de Ceuta «en un temps rècord»
-
Política
«Avançar» de bracet d'Aliança
-
Política
Un jutjat de Madrid investiga la compra de l’àtic de luxe del govern d’Ayuso
-
Política
Les cues de palla a Ceuta
-
Política
Deixar el país enrere
-
Política
El repartiment de menors de Ceuta tensa l'aliança renovada de PP i Vox
