La justícia belga va decidir ahir que Tintin al Congo continuarà podent-se distribuir per les llibreries del país. Han estat cinc anys de batalla jurídica entre Bienvenu Mbuto Mondondo, un congolès que viu a Brussel·les, i Casterman/Moulinsart, l'editorial i la societat que exploten l'obra d'Hergé.
Naturalment, vist amb uns ulls d'avui, els negres que va dibuixar aquell jove Georges Remi el 1930 són un grapat d'estúpids amb reaccions infantils que són incapaços de parlar correctament la llengua dels blancs sense ni tan sols donar mostres de tenir un idioma alternatiu. En realitat, es passen l'aventura provant d'imitar Tintín i la resta de blancs, en un intent grotesc que els caricaturitza col·lectivament. En definitiva, el denunciant congolès té raó.
Però per sobre d'això, el tribunal ha estat prou sensible com per tenir en compte que "vist el context de l'època, Hergé no podia tenir una intenció d'aquest tipus". És a dir que la correcció política no pot aplicar-se de forma retroactiva. Afortunadament.
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de febrer de 2012 a les 22:59
Et pot interessar
-
Política
Xiulada a Moreno Bonilla mentre feia de rei Baltasar a la cavalcada de Sevilla
-
Política
La carta política als Reis d'Orient: què demanen els partits per al 2026?
-
Política
Barcelona respondrà a la marxa del The District amb la creació d'una fira sobre «habitatge assequible»
-
Política
Illa se la juga el 2026 amb els pressupostos sense aprovar
-
Política
Els interrogants a Barcelona de cara al 2026
-
Política
Junqueras es reunirà el 8 de gener amb Sánchez a la Moncloa per «desbloquejar» el finançament singular
