La sala penal de l'Audiència Nacional ha retret al jutge que investiga el paper de Tsunami Democràtic en les manifestacions per la sentència del procés que, si vol mantenir la investigació en secret, ho ha de justificar millor. De fet, li retreu que els arguments en la darrera resolució, que prorroga el secret de les actuacions fins a l'11 de desembre, són "escassos". El pronunciament de la sala és en resposta d'un recurs d'Oriol Soler.
En una interlocutòria a la qual ha tingut accés Europa Press, el tribunal accepta mantenir el secret, però diu que el jutjat central d'instrucció 6 ha de dictar "una nova resolució en què expliqui el perquè d'aquesta necessitat" i acompanyar-ho de "motivació suficient". La sala recorda que la motivació és necessària, i més quan aquesta mesura "valida la possible afectació del dret fonamental a la defensa de l'investigat".
L'instructor va fonamentar la darrera pròrroga indicant que no havien canviat els motius pels quals es van declarar secretes les actuacions, uns arguments que la sala considera insuficients per a mantenir una mesura d'aquestes característiques, que limita l'accés de les defenses a la investigació. En aquesta causa hi ha investigat l'exconseller d'ERC Xavier Vendrell, també l'exalt càrrec de CDC David Madí i l'editor Oriol Soler.
Toc d'atenció al jutge que investiga Tsunami Democràtic: ha de justificar la pròrroga del secret
La sala penal retreu al jutge els "escassos arguments" per mantenir secreta la investigació per l'organització de les protestes contra la sentència del procés
- Vehicles de la Guàrdia Civil a les portes de la casa d'Oriol Soler -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 12 de desembre de 2022 a les 16:40
Et pot interessar
-
Política Feijóo acusa Sánchez d'encapçalar un «govern fallit» que s'ha «posat de perfil» davant els incendis
-
Política El Govern insta els ajuntaments a posar-se les piles amb el català
-
Política Ordinalitat, l'exigència amb el somriure de Díaz Ayuso de fons
-
Política «Millorar els serveis públics» i «prosperitat»: els objectius del nou curs d’Illa
-
Política El govern espanyol garanteix «protecció diplomàtica» a la Flotilla: «No permetrem que es violi la legalitat internacional»
-
Política Reapareix la periodista amb qui dinava Mazón durant la dana deu mesos després