En cas que no es recitifiqui la "censura", Torra i Puigdemont adverteixen que la conferència es farà dilluns a Brussel·les a la mateixa hora -les sis de la tarda- que estava prevista al Parlament Europeu. "Els detalls seran anunciats quan la seva decisió de prohibir l'esdeveniment estigui confirmada", ressalten. "Esperem una resposta ràpida, clara i democràtica", resumeixen el president i l'expresident.
Tots dos recorden que en l'últim any han visitat els parlaments de Flandes, Finlàndia, Dinamarca, Irlanda, Regne Unit, Baviera, Eslovènia i els Estats Units, i recorda que fa dos anys la cambra europea va allotjar una conferència de Puigdemont, Oriol Junqueras i Raül Romeva en la qual van defensar la celebració del referèndum. La carta recorda que Junqueras i Romeva són a la presó i que afronten, des d'aquest dimarts, un judici al Tribunal Suprem que centraria bona part de la conferència.
L'acte estava organitzat pels diputats Ralph Packet i Ivo Vajgl, i estava titulat d'aquesta manera: "Catalunya i el judici del referèndum: un repte per a la Unió Europea". Abans d'arrencar la vista al Suprem, Torra va fer una crida a la comunitat internacional per tal que seguís de ben a prop el judici i va indicar que era un "problema europeu".
Carta Torra i Puigdemont a ... by on Scribd