Torra regala a Felip VI els informes sobre la violència policial i un llibre sobre la repressió de l'Estat

Hores abans, el president de la Generalitat ha fet costat a les entitats sobiranistes per reclamar l'alliberament dels presos polítics i rebutjar la presència del rei espanyol als Jocs Mediterranis

Publicat el 22 de juny de 2018 a les 19:15
Quim Torra ha assistit avui a la inauguració dels Jocs Mediterranis, on ha coincidit amb Felip VI. Quan s'han trobat, Torra li ha lliurat els informes del Sindic de Greuges sobre la violència policial de l'1-O i el llibre Dies que duraran anys, del fotoperiodista Jordi Borràs. Borràs, de fet, li ha escrit una dedicatòria al monarca: "No hi ha nissaga, ni llei, ni pàtria que justifiqui ferits, presos polítics i exiliats. Ni hi ha nissaga, ni llei, ni pàtria que pugui aturar l'anhel de llibertat del poble català". 

Aquest ha estat el moment en què Torra ha fet els regals al rei: 
 

Trobada entra Torra i Felip VI Foto: @govern


I aquesta és la dedicatòria de Jordi Borràs: Felip VI ha estat rebut amb aplaudiments generals al Nou Estadi de Tarragona, tot i que també s'han pogut sentir alguns xiulets entre els assistents. Principalment s'han desplegat banderes espanyoles en diversos punts del camp, però també hi ha hagut Senyeres, estelades i domassos per la llibertat dels presos polítics. Aquest ha estat el moment en què ha sonat l'himne espanyol per rebre el monarca. 
 
Abans, Torra ha assistit a la manifestació de l'ANC i Òmnium per rebutjar la presència de Felip VI i de Pedro Sánchez a la inauguració dels Jocs. El president ha llançat un missatge al monarca: "Que demani perdó per haver enviat la policia a atonyinar catalans". "Des del discurs del 3 d’octubre venim esperant unes paraules de disculpes, com a mínim pels milers de víctimes que hi van haver l’1 d’octubre”, ha afegit.