Ni les fortes pujades dels preus dels serveis públics amb que comença aquest 2013 evitaran que l'any nou sigui, en realitat, un temps d''impasse' a l'espera d'un 2014 que, si s'acompleixen els objectius del nou Govern, hauria de ser l'any en que els catalans exercim el nostre dret a decidir.
Però el 2013 ha arribat igualment carregat amb el seu sac de 365 dies que caldrà viure un a un encara que l'objectiu polític de la ciutadania catalana pugui ser arribar el més ràpid possible a l'any de la consulta. Així, aquest últim any plenament autonòmic, que estarà dedicat precisament a un dels nostres poetes nacionals, Salvador Espriu, en commemoració del centenari del seu naixement, serà el periode en que caldrà definir les bases per a aquesta consulta que molt bé podria celebrar-se 300 anys després de la desfeta del 1714.
Previsions per al 2013
1 de gener: Irlanda pren a Xipre el relleu en la presidència rotatòria de la Unió Europea, mentre que Marsella (França) i Košice (Eslovàquia) esdevenen capitals europees de la cultura. També el primer dia de l'any, Ripoll comença el seu regnat com a Capital de la Cultura Catalana.
4 de gener: Inauguració del desdoblament de l'Eix Transversal. Es tracta de la infraestructura més gran -de fet, pràcticament l'única- del primer govern d'Artur Mas.
8 de gener: Possible data de la inauguració de l'estació del TAV de Girona. Seria la primera trobada dentre Mariano Rajoy i Artur Mas des que aquesta ha tornat a ser investit president de la Generalitat.
20 de gener: Barack Obama serà reinvestit president dels Estats Units després de la seva victòria electoral el passat novembre
20 de març: Celebració del primer Dia Internacional de la Felicitat, una curiosa i voluntarosia diada aprovada per l'ONU el 2012.
22-25 març: Barcelona, ciutat convidada al Saló del Llibre de París del 2013
Abril: Possible primer viatge del Tren d'Alta Velocitat entre Barcelona i París, una connexió que arriba amb més de vint anys de retard.
29 de juny: Comença l'edició número 100 del Tour de França al territori més independentista, a l'illa de Còrsega.
1 de juliol: La Unió Europea s'amplia a 28 membres amb l'entrada formal de Croàcia, fet que farà que el serbocroat, parlat per no més de sis milions de persones a Croàcia, on s'anomena simplement croat, sigui oficial a la UE, mentre que el català seguirà sense ser-ho, tot i que es va voler aprofitar l'ampliació per aconseguir-ho. També l'1 de juliol Lituània accedirà a la presidència rotatòria de la UE.
19 de juliol: Barcelona acull la celebració de la Copa del Món de natació.
7 de setembre: Tria de la seu oficial dels Jocs Olímpics del 2020. Madrid és una de les candidates.
Un 2013 d'«impasse»
Política
L'any que se celebra el centenari del naixement de Salvador Espriu podria ser l'últim plenament autonòmic si la consulta sobiranista es fa el 2014
ARA A PORTADA
Publicat el
31 de desembre de 2012 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
El risc d'un govern PP-Vox afegeix tensió extra a la successió d'Omella
-
Política
Només són enquestes, però ja donen respostes i maldecaps
-
Política
Arrimadas o Meloni?
-
Política
«Confiem que Europa validarà l'amnistia com a forma de resoldre conflictes»
-
Política
La CUP mou fitxa per impulsar una candidatura àmplia a les municipals de Barcelona
-
Política
Junqueras veu les enquestes «esperançadores»: «ERC aconsegueix demostrar que és útil»
