Un centenar d'«indignats» netegen la plaça Sant Jaume

Els acampats protesten d'aquesta manera per l'operatiu policial de divendres passat

Publicat el 31 de maig de 2011 a les 08:52
Els indignats netejant la plaça Sant Jaume. Foto: ACN

Un centenar d'indignats han netejat aquest dimarts al matí la plaça de Sant Jaume de Barcelona, just davant del Palau de la Generalitat, com a protesta per l'operació policial de divendres passat a la plaça de Catalunya, en què els Mossos d'Esquadra tenien ordre d'actuar per permetre l'operatiu de neteja. Amb escombres, motxos i draps, els acampats han baixat per Via Laietana fins a la plaça Sant Jaume i, de cara al Palau de la Generalitat, escortat per agents dels Mossos d'Esquadra, els han retret l'actuació de divendres, en què hi va haver gairebé un centenar de ferits, també agents dels Mossos.

"Se limpia con lejía, no con policía". Aquest era el càntic que cridaven els indignats aquest matí a la plaça Sant Jaume, on han protestat amb estris de neteja i han fregat el terra, davant d'una desena d'agents de policia que custodiaven la porta principal del Palau, on s'han vist pancartes que deien les seves 'escombres no fan mal'.



L'acció dels acampats ha durat poca estona i ha estat pacífica. Només s'ha viscut un breu moment de nerviosisme quan un d'ells s'ha apropat a un agent dels Mossos i l'ha increpat. El policia ha respost amb un gest amb el braç i de seguida els companys li han demanat a l'indignat que s'allunyés.