L'informe , titulat "Les implicacions militars de les secessions d'Escòcia i Catalunya", l'ha publicat l'influent think tank d'Afers internacionals The Atlantic Council aquest dijous i alerta dels impediments de l'Estat espanyol per tal que Catalunya decideixi el seu futur. Fins i tot, l'article recull el polèmic informe elaborat per la ja ex-sectorial de Defensa de l'ANC sobre una virtual Força Naval Catalana.
En tot cas l'informe recomana als integrants de l'OTAN que no decideixin res a la "lleugera" i insisteix que seria més assumible que Catalunya romangués dins l'Organització que no pas Escòcia.
Un think tank internacional defensa que Catalunya continui dins l'OTAN
The Atlantic Council recorda la importància de la defensa marítima que tindria un estat català
ARA A PORTADA
Publicat el 27 d’agost de 2014 a les 19:26
"Una marina especialitzada d'una Catalunya independent seria molt benvinguda per l'OTAN". Amb aquesta frase conclou l'analista en seguretat i defensa, James Hasik, un informe sobre el manteniment d'un Estat català i un escocès dins l'estructura de l'Aliança Atlàntica. Un debat que a Catalunya es manté viu entre els impulsors del procés sobiranista.
Et pot interessar
-
Política ERC exigeix apujar els impostos fins al 50% a qui especuli amb l'habitatge
-
Política Catalunya i Euskadi demanen a la UE fons permanents per construir habitatge
-
Política Ferran Torrent torna el Premi de les Lletres Valencianes per l'anticatalanisme de Mazón
-
Política Dalmau i Parlon compareixeran a petició pròpia al Parlament per explicar la gestió dels aiguats
-
Política ERC exigeix a Collboni un fons de 10 milions d'euros per als barris afectats pel turisme en el pressupost
-
Política Ni rastre dels pressupostos