El 13 de maig del 2014, ara fa poc més d'un any, uns encara desconeguts van serrar el Pi de les Tres Branques. En van tallar una de les branques i la primera sensació que molts vam tenir és la de ràbia. Ràbia perquè ens havien ferit l'orgull de la identitat i la bellesa del paisatge. Ràbia perquè ens havien ferit a l'arrel dels sentiments i a l'essència de la mare terra. Però, amb el pas de les hores, aquella ràbia es va anar transformant en força. Una força sorgida de la consciència. De la consciència que ningú et pot robar allò que portes  a l'interior.
Molts portem a dins el Pi de les Tres Branques. Rebrota quan algú el recorda. Quan tornen a la memòria matins d'infància, o jornades combatives, o tardes de complicitat, o nits de pell erissada. I és ara, quan falten poques hores per a una jornada transcendent, quan els símbols prenen protagonisme. Quan ens toca decidir a qui concedim el timó dels nostres municipis i, en gran mesura, del nostre país. Quan ens toca pronunciar-nos per decidir el nostre futur.
Que els comicis municipals tenen un vincle amb el futur polític de Catalunya, per a molts és clar. Quin repartiment de forces en sortirà? És incert. Quina és la formació política a qui tocaria depositar la confiança? És una elecció molt personal i a la qual hauria d'arribar cadascú amb elements de judici i pocs condicionants. Potser, per a això serveixen els símbols. Per expressar el que és difícil de concretar. I, encara que els hagin fet retirar d'alguns ajuntaments, a molts, el que ens dóna esperança és el fet de guiar-nos per un estel. Un estel blanc, com el que mostrava el camí als pobles lliures des de l'inici dels temps. O vermell, com el d'aquells que es van revoltar contra la injustícia. Però, per a tots, com aquella branca, que mai podran acabar de serrar.
							
																					
														
								ARA A PORTADA
- 
													Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet  
- 
													Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Oriol March  
- 
													ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet  
- 
													Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet  
- 
													Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol  
Publicat el 21 de maig de 2015 a les 22:00
																			
								Et pot interessar
- 
												 Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana
- 
												 Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública
- 
												 Política
												BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos Política
												BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos
- 
												 Política
												I Esquerra, què? Política
												I Esquerra, què?
- 
												 Política
												Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català Política
												Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català
- 
												 Política
												Al PP se li acumulen les desgràcies Política
												Al PP se li acumulen les desgràcies

 
															 
															 
															 
															 
															