Encara resoldrem algun misteri. Fa uns dies, els mitjans de Madrid van amplificar al màxim el volum de les declaracions en les què Àlex Fàbregas es distanciava de la simbologia espanyola. Però, un cop conegudes per tothom, es van desentendre, olímpicament, de la tempesta d'insults i amenaces que van caure damunt del jugador. Tot plegat, davant la perplexitat de la premsa internacional, que sí va informar del cas.
Bé, doncs l'explicació és que la llengua castellana no coneix la catalanofòbia. La Real Academia Española defineix tota mena de manies patològiques; des de l'amaxofòbia (aversió a conduir vehicles) fins a la clerofòbia (repulsió respecte als capellans) i fins i tot coneix l'anglofòbia i la galofòbia, però no cita enlloc la catalanofòbia. No saben què és.
I sense definir la malaltia, no hi ha tractament. Així que el pròxim Onze de Setembre, a més de pel nostre, també ens manifestarem pel seu bé. Pobrets.
ARA A PORTADA
Publicat el
15 d’agost de 2012 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Joan Ignasi Elena nega davant el jutge conèixer l'alcalde d'Altafulla investigat
-
Política
«Catalunya deu molt a Convergència»: Illa torna a reconèixer el llegat de Pujol
-
Política
ERC urgeix Sánchez a «fer neteja» al PSOE després de la condemna d'Àbalos
-
Política El jutge Peinado cita Begoña Gómez dimecres perquè lliuri el passaport
-
Política
«Illa és el Zapatero de la nostra època»: Alejandro Fernández escalfa motors de cara al congrés del PP
-
Política
Toc d'atenció a Puigdemont: guanyadors i perdedors de les primàries de Junts a Barcelona
