La fotografia d'ahir, amb els quatre expresidents, demostra que, en un moment històric com aquest, la unitat és fàcil perquè el diagnòstic és comú. I això és perfectament traslladable a una proporció majoritària i transversal de la societat catalana, que ha arribat a la conclusió -alguns fa molt de temps, d'altres darrerament- que Espanya, almenys en el seu format constatable i permanent, és un llast per al futur polític, econòmic i social de Catalunya.
La paradoxa és que aquest diagnòstic comú no es trasllada a una franja quantitativament infinitessimal, però qualitativament decisiva dels catalans, que són els que determinen les estratègies dels partits polítics d'aquest país. I no és per mala fe ni -només- per incompetència, sinó perquè l'impuls d'ocupar o conservar el poder és massa angoixant com per mantenir el país com a prioritat.
La manifestació de demà pot encetar un capítol destacat en els llibres d'història de Catalunya o quedar-se en una fotografia més, la tercera consecutiva, que demostra la força extraordinària del catalanisme al carrer i, en paral·lel, la seva impotència política. De moment, aquest dissabte la ciutadania té un encàrrec. Dilluns, passarà als líders del catalanisme. I seran ells els que seran recordats o oblidats.
Vostè té un encàrrec
Ara a portada
-
-
Política L'Ajuntament de Barcelona dotarà les biblioteques amb 10.000 llibres en català a petició d'ERC Ona Sindreu Cladera
-
-
Política Una absència sonada: per què Sánchez no serà al funeral del papa Francesc? Tania Tapia Díaz
-
Política Espanya ha donat 46 contractes a indústries militars israelianes en plena guerra a Gaza Redacció
Publicat el 08 de juliol de 2010 a les 21:59
Et pot interessar
-
Política Parlon saluda els comissaris dels Mossos en el seu primer Dia de les Esquadres
-
Política L'escriptora Margarida Aritzeta presenta una petició d'indult total per a Laura Borràs
-
Política L'Ajuntament de Madrid multa Pablo Iglesias per excés d'aforament al seu bar
-
Política Junts demana «ajuda» al municipalisme davant de la «desconstrucció nacional» del Govern