Les eleccions d'aquest diumenge són plebiscitàries. El partit que les ha convocades, amb el suport de tres formacions més, proposa celebrar una consulta per preguntar a la ciutadania pel futur d'aquest país. Legal i democràticament, del nou Parlament que es vota aquest diumenge en pot sortir una majoria clara a la celebració d'aquest referèndum. Legal i democràticament també, els partits que s'oposen a la consulta, en igualtat de condicions, poden formar una majoria alternativa i evitar-la.
Per tant avui votem si votem, anem a les urnes per decidir si fem la consulta o no la fem, i aquesta votació d'avui, legal i democràtica, si la majoria ho vol, ha de donar pas a una altra votació igual de democràtica -d'això no en tenim cap dubte- i igual de legal. I si la majoria diu el contrari, doncs no es farà.
Ara bé, en aquest procés qui té més cartes a la mà són els que no volen que es faci la consulta i que Catalunya pugui arribar a ser independent, perquè tenen dues oportunitats per dir 'no'. Ho poden dir avui, i si no tenen majoria, encara ho podran dir quan es faci la consulta. En canvi, els que volen la consulta, només tenen l'oportunitat d'avui. Una oportunitat contra dues. Almenys que els unionistes no es facin les víctimes.
ARA A PORTADA
-
«El PSC té l'obligació de collar el govern de l'Estat per la delegació de l'IRPF» Bernat Surroca Albet
-
-
«Només queda que els accionistes enterrin l'opa»: ofensiva final del Sabadell per frenar el BBVA Redacció
-
Israel crida a «boicotejar» el Mobile World Congress després de les acusacions de Pedro Sánchez Redacció
-
Publicat el 25 de novembre de 2012 a les 00:04
Et pot interessar
-
Política Lluís Companys
-
Política Feijóo, atrapat entre les crispetes d'Abascal (i Ayuso) i la resistència de Sánchez
-
Política Illa reclama «coratge polític» a la UE per anar més enllà de les sancions comercials a Israel
-
Política Illa dona el tret de sortida al seu «tour» europeu amb un viatge llampec a París
-
Política La Diada s'acomiada amb música amb l'acte institucional i a la Festa per la Llibertat
-
Política Independentisme «residual» i que «toca fons»: la premsa espanyola escarneix la Diada