Els grups parlamentaris han acordat el repartiment de càrrecs a les diferents comissions que s'han de constituir al Parlament i han descartat la presència de Vox i Ciutadans en cap de les meses. El PP, en canvi, ha aconseguit presidir una comissió tot i pertànyer al grup mixt: la de Peticions.
El PSC presidirà sis comissions -Afers Institucionals (CAI), Educació, Drets Socials, la de la Sindicatura de Comptes, la de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i Infància-, ERC també en tindrà sis -Economia i Hisenda; Interior; Justícia; Agricultura, Ramaderia i Pesca; la del Síndic de Greuges, i Joventut- i Junts en presidirà set -Salut, Polítiques Digitals i Territori, Acció Exterior i Transparència, Recerca i Universitats, la del Reglament, la de l'Estatut dels diputats i la de Matèries Secretes-.
Els comuns i la CUP, en canvi, han aconseguit presidir-ne dues per cada grup: la Comissió de Feminismes i Igualtat i la d'Empresa i Treball seran per En Comú Podem i les d'Acció Climàtica i Cultura seran per als anticapitalistes.
L'acord pel qual s'han repartit les presidències de les comissions també deixa Vox i Ciutadans sense cap altre càrrec a les meses, formades per un vicepresident i un secretari. D'aquesta manera, el PSC ocuparà set vicepresidències; ERC i Junts, sis cadascú, i la CUP, dues. Pel que fa a les secretaries, els socialistes n'aconsegueixen vuit i ERC i Junts, set per grup.
Vox i Ciutadans, sense presència a la mesa de cap comissió del Parlament
Junts serà el partit amb més presidències de comissions -set-, mentre que ERC i el PSC en lideraran sis i la CUP i els comuns dues; el PP, tot i ser al grup mixt, en presidirà una

- Els membres de la mesa, mentre parla Ignacio Garriga. -
- Adrià Costa
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de juny de 2021 a les 12:50
Et pot interessar
-
Política La CUP veu en la reunió Illa-Puigdemont l'«antiga sociovergència» i creu que va ser «ordre» de Sánchez
-
Política Els Comuns avisen el Govern que no aprovar pressupostos seria un «fracàs» d'Illa, del PSC i del país
-
Política La normalitat no és una foto
-
Política De la «conquesta» al referèndum per continuar al Regne Unit: el fil roig entre Catalunya i Gibraltar
-
Política «No vivim en situació de normalitat»: què ha de passar després de la reunió Puigdemont-Illa?
-
Política Pressupostos, trens i llengua: totes les carpetes que marcaran el nou curs polític al Parlament