L'aplaudida carta d'Évole a Cuixart

“No s'ha de ser un independent per escriure-li una carta”, diu el periodista en una piulada

Publicat el 22 de gener de 2018 a les 12:14
Jordi Évole ha publicat aquest diumenge una carta a El Periódico adreçada a Jordi Cuixart, empresonat a Sota del Real  des del mes d'octubre. El periodista, tot i admetre discrepàncies amb el president d'Òmnium Cultural, li escriu una missiva carregada d'emotivitat i, fins i tot, d'admiració. “No s'ha de ser un independent per escriure una carta a Cuixart”, diu en una piulada.

Évole agraiex a Cuixart que no sé sumés al “linxament” que “una part sorollosa de l’independentisme” va decidir fer-li. També que aturés la iniciativa d’alguns d’anar a una manifestació a favor de l’acollida amb pancartes en contra de les seves paraules.

Évole qualifica les discrepàncies que van tenir en una conversa privada amb Cuixart de “còmplices”: “No ens costava reconèixer els errors que crèiem que s’estaven cometent en un costat i en l’altre. Ni ens va passar pel cap que al cap d’una setmana es produirien els fets de la conselleria d’Economia que avui t’han portat, en la meva opinió injustament, a la presó preventiva”.

El periodista finalitza la carta fent una crida a la seducció: “Alguns poden dir que s’ha votat, però ningú ha reconegut els resultats excepte els organitzadors. I no sé si hem arribat a una situació de ruptura, però és clar que de bàndols n’hi ha. El que tinc molt clar és que el que no podem abandonar ara és la seducció. Sense seducció la ruptura es consumarà. I amb gent com tu a la presó això serà molt més fàcil”.