Satisfacció política al Vallès per tenir el projecte de la Ronda Nord que ha d'unir Terrassa amb Sabadell, cada vegada més a prop. Aquest dimecres la consellera de Territori, Sílvia Paneque, va anunciar que el Consell de Ministres de la setmana vinent aprovarà diverses partides destinades a Catalunya, una d'elles de 200 milions d'euros per fer realitat la Ronda Nord. L'Estat aportarà els diners i serà la Generalitat qui assumirà el projecte. Això no vol dir que en les setmanes vinents comencin les obres per enllestir aquest tram de via, però és un pas més per executar una infraestructura que els ajuntaments veuen amb bons ulls malgrat l'oposició d'entitats ecologistes, que consideren que no és una via necessària.
L'anunci ha estat ben rebut pels alcaldes de la zona, que celebren que es posi fil a l'agulla a una infraestructura tant reivindicada com posada en dubte pel seu impacte en l'entorn. La via hauria de ser la continuïtat de la B-40 des de Terrassa, on avui dia acaba en una rotonda, al nord de la ciutat, i formaria part del sistema urbà de mobilitat entre les dues capitals del Vallès Occidental, amb la creació de nous enllaços amb l'autopista C-58.
"Estem satisfets per un conveni que ha estat mesos aturat, ens posem a disposició del Ministeri i la Generalitat per parlar de possibles traçats i calendari", ha destacat l'alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés. Per la seva banda, l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, destaca l'impacte que tindria la via per a ciutadans i empreses, donant continuïtat a la B-40 des de la rotonda al nord de la ciutat on avui dia acaba, i que permetria alliberar de trànsit els carrers de la ciutat. "És una satisfacció continguda i expectant, volem conèixer els detalls, els compromisos, el calendari o el traçat definitiu", destaca.
La via també beneficiaria els municipis propers a les dues capitals de la comarca, principalment Castellar del Vallès, que tindria d'una vegada per totes enllaç directe a l'autopista C-58. Això evitaria que el volum de vehicles que avui dia van o venen del municipi haguessin de creuar la ciutat de Sabadell, principalment la Gran Via, col·lapsada en hora punta.
"No podem fer més que mostrar la nostra satisfacció perquè s'hagi desencallat un obstacle que no enteníem per a formalitzar el conveni", assegura l'alcalde de Castellar i president del Consell Comarcal, Ignasi Giménez. En aquest sentit, recorda que aquesta via ja formava part del darrer acord de pressupostos aprovat entre ERC, llavors al govern, i PSC, a l'oposició: "Llavors ja tenia el consens dels principals actors polítics", destaca.
La Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC), en canvi, manté l'oposició a la carretera pel que suposa el seu pas per entorns rurals i agrícoles, i adverteix que podria obrir la porta a seguir-la ampliant fins a Granollers. Des de fa 30 anys combaten la seva projecció, ja que la consideren innecessària. En aquest sentit, volen veure què aportarà el conveni i si suposarà una cessió real de l'execució del traçat, en què l'Estat només hi participi aportant els fons. "Si es quedés en mans de l'Estat, seria fàcil pensar que la Ronda Nord entre Terrassa i Sabadell serà una continuació de la B-40, i significa que es posaria el peu a fons definitivament per abordar la seva continuïtat fins a Granollers", adverteix el portaveu de la CCQC, Toni Altaió.