23
de novembre
de
2016, 07:00
Actualitzat:
7:54h
L'Ajuntament de Sabadell ha detectat durant el 2016 un total de 1.003 famílies que es troben en situació de vulnerabilitat i que "estan protegides". Així ho ha explicat a NacióSabadell el regidor d'Acció Social, Gabriel Fernàndez, que ha assegurat que el seguiment d'aquests casos que es fa des de Serveis Socials és molt acurat i ha afirmat que és complicat que a la ciutat es pugui donar una situació com la de Reus. Amb tot, el regidor ha lamentat que encara hi hagi companyies que segueixen sense notificar de forma prèvia els talls de llum o gas i sense complir amb la llei de mesures urgents per afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica.
Fernàndez ha explicat que des de que el consistori va començar a multar les energètiques que no complien amb la llei, hi ha hagut un canvi d'actitud en algunes companyies. "De febrer de 2015 a maig de 2016 vam obrir 243 expedients sancionadors a Endesa", afirma el regidor que afegeix que des de llavors l'empresa els fa arribar les llistes de les famílies que tindran un tall, de forma que Serveis Socials pot intervenir fent una prestació d'urgència i pagant el rebut o emetent un informe de vulnerabilitat en cas que es cregui convenient.
En un altre extrem es troba Gas Natural, que segons el regidor "no ho fa perquè considera que no s'ha desenvolupat bé el reglament de la llei 24/2015 per part de la Generalitat". Tot i això, el responsable d'Acció Social assegura que si Serveis Socials detecta un usuari que està afectat per un tall de Gas Natural que no s'ha notificat, el consistori no dubtarà i "aplicarà la sanció pertinent".
A hores d'ara dels 243 expedients oberts se n'han detectat deu de greus que corresponen a talls que es van efectuar sense notificació prèvia. La resta són cassos en què per exemple no es va demanar l'informe perceptiu a Serveis Socials. "Ara s'està treballant en la incoació de l'expedient i en funció del Codi de Consum de Catalunya s'establiran les multes corresponents que van des dels 10.000 euros per faltes lleus fins a 100.000 euros per greus".
Fernàndez ha explicat que des de que el consistori va començar a multar les energètiques que no complien amb la llei, hi ha hagut un canvi d'actitud en algunes companyies. "De febrer de 2015 a maig de 2016 vam obrir 243 expedients sancionadors a Endesa", afirma el regidor que afegeix que des de llavors l'empresa els fa arribar les llistes de les famílies que tindran un tall, de forma que Serveis Socials pot intervenir fent una prestació d'urgència i pagant el rebut o emetent un informe de vulnerabilitat en cas que es cregui convenient.
En un altre extrem es troba Gas Natural, que segons el regidor "no ho fa perquè considera que no s'ha desenvolupat bé el reglament de la llei 24/2015 per part de la Generalitat". Tot i això, el responsable d'Acció Social assegura que si Serveis Socials detecta un usuari que està afectat per un tall de Gas Natural que no s'ha notificat, el consistori no dubtarà i "aplicarà la sanció pertinent".
A hores d'ara dels 243 expedients oberts se n'han detectat deu de greus que corresponen a talls que es van efectuar sense notificació prèvia. La resta són cassos en què per exemple no es va demanar l'informe perceptiu a Serveis Socials. "Ara s'està treballant en la incoació de l'expedient i en funció del Codi de Consum de Catalunya s'establiran les multes corresponents que van des dels 10.000 euros per faltes lleus fins a 100.000 euros per greus".