Fita important en la investigació de la vida humana. Un grup de científics de l'Israel, liderats per Jacob Hanna, ha aconseguit crear el primer embrió humà de manera artificial i han aconseguit mantenir-lo fora de l'úter durant 14 dies. Això s'ha aconseguit a partir de cèl·lules mare cultivades i l'avenç, publicat a la revista Nature, obre una nova via per investigar els problemes en la fase prematura de l'embaràs.
En el procés de creació de l'embrió, per tant, no s'ha fet servir ni l'úter, ni òvuls ni espermatozous. El grup de científics han fet servir com a base els models sintètics d'embrions de ratolí fets, precisament, a partir de cèl·lules mare. La data de dues setmanes és important, ja que és el moment en què l'embrió passa a ser considerat un ésser humà.
Tal com detalla el grup de científics en la investigació, els embrions sintètics tenien absolutament totes les estructures i compartiments de les primeres setmanes d'un de real, com són la placenta, el sac vitel·lí, el sac coriònic i altres teixits externs. "Amb els resultats obtinguts, tenim una oportunitat sense precedents per posar llum als misteris sobre els inicis de l'embrió", conclouen.
[plantillavirals]
Aconsegueixen crear un embrió artificial a partir de cèl·lules mare
Els autors de la investigació consideren que s'ha creat una "oportunitat sense precedents" d'indagar en els problemes en la fase prematura de l'embaràs
- Imatge d'arxiu d'un embrió -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
-
Traves per catalanitzar-se el nom: creixen les denúncies pels obstacles als registres civils Bernat Castanyer Colomer
-
«Haurem de seguir lluitant i els catalans més, perquè tenim l'enemic aquí mateix» Pep Martí i Vallverdú
-
-
Les 18 cadires buides al secretariat de l'ANC, mirall del desencís independentista Lluís Girona Boffi
Publicat el
06 de setembre de 2023 a
les 19:52
Et pot interessar
-
Societat
Set consells indispensables per fer un viatge llarg amb el cotxe
-
Societat
Buscant ovnis a Montserrat: «Si algú ens ha titllat de bojos, és perquè no sap el que venim a fer»
-
Societat
Set ferits pels efectes de la ventada d'aquest diumenge
-
Societat
La demolició d'assentaments amb l'argument de la prevenció de riscos: entre l'obligació i el relat
-
Societat
La memòria soterrada d’Hostafrancs: què en sabem dels refugis antiaeris que han aparegut al subsol?
-
Societat
Controlat l'incendi que ha cremat contenidors al port de Barcelona
