Així se subhastarà aquest dijous un quadre inèdit de Salvador Dalí

La companyia que l'organitza confessa que els agradaria que el quadre anés a un museu o una galeria i no es quedés en una casa

  • El quadre de Dalí que se subastarà dijous -
Publicat el 12 de febrer de 2025 a les 07:30
Actualitzat el 12 de febrer de 2025 a les 07:31

Només falta un dia perquè surti a subhasta, a través de Subarna Subastas, un quadre inèdit de la primera època del pintor Salvador Dalí amb un preu inicial de 150.000 euros. Es tracta d'un bodegó pintat a l'oli i que està datat de 1921, quan el pintor tenia tot just 17 anys. El responsable de comunicació i màrqueting de la casa de subhastes Subarna, Josep Solé, ha explicat a l'ACN que la rellevància del quadre inèdit és que és de la seva primera etapa i mostra “el Dalí previ al surrealisme i més intimista”. 

A les portes de la subhasta, ha confessat que a ells els agradaria que el quadre anés a un museu o una galeria i no es quedés en una casa. Solé creu que el quadre és d’una etapa important perquè "no era el Dalí que coneixem ara, no és aquell surrealista ni aquella persona histriònica. Estem parlant d'un punt de partida d’una persona que comença molt a poc a poc a abraçar les avantguardes i que encara era aquell impressionista estudiant i que només feia acadèmies", assenyala.

Com és l'obra?

L'obra, desgrana, té trets que són “més cubistes, expressionistes i de les primeres avantguardes, mentre que l'època posterior de Madrid i després de la mort de la seva mare crea aquesta personalitat més histriònica i més extremista que tothom coneix”. Opina que l’oli té diverses influències com per exemple de Pitxot i en aquella època també estava en contacte amb l’obra de Picasso o de Juan Gris

En aquesta línia, assenyala que una de les coses que han vist amb aquests tons blaus de l’obra és que connecta amb la melancolia i pensa que és per la mort de la mare. "El caràcter tan primitiu i intimista recorda la reclusió per a quan es pateix un dol", ha declarat.

Per altra banda, apunta que una de les coses que també els va deixar molt tranquils a l'hora de catalogar aquesta obra va ser la seva veracitat. "Hi ha un control molt exhaustiu actualment amb l'art contemporani de les còpies". Per una banda, declara que tot i que tenien la confiança per la procedència de l’obra, el primer que van fer va ser mirar el catàleg, referenciat de la Fundació Gala Dalí. "I va ser relativament fàcil veure en el seu propi catàleg i en les exposicions que havíem fet que aquesta obra era certament de Dalí".