Alerta màxima del Meteocat per a vuit comarques en les pròximes dues hores

Demanen precaució per les pedregades, ratxes de vent i esclafits

  • Tempesta d’estiu en una imatge d'arxiu
Publicat el 12 de juliol de 2025 a les 15:09
Actualitzat el 12 de juliol de 2025 a les 15:25

Protecció Civil demana precaució i prudència pels avisos de temps violent a tota Catalunya. Durant les pròximes dues hores es pot produir pedra, ratxes de vent i esclafits a Alt Camp, Anoia, Bages, Baix Penedès, Berguedà, Ripollès, Solsonès i Tarragonès.

 

Tota Catalunya en alerta màxima

Protecció Civil està enviant un missatge d'alerta a tots els mòbils de Catalunya per l'empitjorament de les previsions meteorològiques i el risc d'inundacions. Algunes comarques no han rebut cap alerta al mòbil perquè no estan afectades pels avisos del Meteocat: Val Aran, Alta Ribargorça, Alt Urgell, Cerdanya, Pallars Jussà i Pallars Sobirà.

Es demana evitar desplaçaments i activitats a l'exterior, no acostar-se a rius, rieres ni zones inundables i evitar zones baixes i soterranis pel risc d'inundacions. Protecció Civil demana que s'extremin les precaucions davant la previsió de pluges torrencials fins a les 21.00 hores.

El Meteocat ha alertat d'una situació de perill molt alt (nivells 5 i 6) per intensitat de pluja afecta pràcticament tot Catalunya.