"La llibertat d'expressió protegeix també les declaracions que ofenen, escandalitzen o molesten". Amb aquest missatge, Amnistia Internacional ha començat un fil de piulades a Twitter en què ha exigit a l'Estat eliminar del codi penal els articles que atempten "greument" contra la llibertat d'expressió, com pel qual seran jutjats els còmics de l'Està Passant de TV3 Toni Soler, Jair Domínguez i Judit Martin. De fet, la publicació a les xarxes socials ha estat, precisament, per denunciar la seva imputació pel gag que van fer en plena Setmana Santa burlant-se de la Verge del Rocío.
[noticiadiari]2/255503[/noticiadiari]
Amnistia ha recalcat que el dret internacional només permet la persecució penal per expressions greus que inciten directament a la violència i ha subratllat que aquest no és el cas dels presentadors catalans. En aquest sentit, ha instat els governs a revocar les lleis que prohibeixen la blasfèmia i ha avisat que "protegir conceptes abstractes com els sentiments o creences religioses no és un motiu permissible per restringir la llibertat d'expressió".
La jutgessa al capdavant del cas, del Jutjat 5 de Sant Feliu de Llobregat, els investiga per un delicte d'injúries i escarni als sentiments religiosos, un tipus penal contrari a la Constitució. La seva citació per al pròxim 27 d'octubre és el pas immediatament posterior a l'acceptació de la querella del grup d'ultracatòlics Abogados Cristianos, acceptada per la jutgessa, que també serà acusació popular en el cas.
[noticiadiari]2/255145[/noticiadiari]
L'associació internacional en defensa dels drets humans ha exigit que el procediment no tingui més recorregut i que s'aturi immediatament. També ha carregat contra l'Estat per les condemnes prèvies per enaltiment del terrorisme, injúries contra la corona i ofensa contra els sentiments religiosos a artistes i activistes per les seves lletres de cançons o missatges a les xarxes socials. Per tot plegat, Amnistia reclama que totes aquestes causes han d'acabar i lamenta que legislacions que persegueixen aquest objectiu estiguin estancades a les institucions. Per això, aprofita per fer una crida perquè es reprenguin.
[plantillavirals]
Amnistia Internacional exigeix modificar la llei a l'Estat i aturar el judici sobre el gag de la Verge del Rocío
L'associació internacional en defensa dels drets humans reclama eliminar del codi penal els articles que atempten "greument" contra la llibertat d'expressió

- El gag de la Verge del Rocío al programa 'Està passant' de TV3 -
- TV3
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de maig de 2023 a les 16:19
Et pot interessar
-
Societat Un grup de ball català es proclama subcampió de la Mundial de hip-hop a Arizona
-
Societat La Catalunya Nord demana més autonomia i més català a l'escola
-
Societat L'oferta de cursos públics de català arriba per primera vegada a les 40.000 places en un trimestre
-
Societat Es crema un restaurant peruà al barri de Sants
-
Societat Detenen un home a l’aeroport del Prat per transportar droga a l’equipatge i a l’interior del cos
-
Societat L'habitatge a Catalunya: poca construcció per a tanta població