Anonymous filtra totes les despeses d'El Corte Inglés

Des de Fíltrala, apunten que, en el moment que l'empresa fa donacions a entitats públiques, els comptes passen a ser "d'interès públic"

Publicat el 03 de febrer de 2016 a les 10:01
La Nueve de Anonymous, grup espanyol "hacktivista", ha aconseguit aquesta setmana infiltrar-se als comptes d'El Corte Inglés i treure a la llum, aquest mateix dimecres, els patrocinis, col·laboracions i donacions que ha concedit el seu Departament de Comunicació i Relacions Externes de la companyia a diverses entitats públiques i privades entre el 2011 i 2016.

Des de Fíltrala, espai que les ha publicat, apunten que empreses d'aquesta dimensió "poden rebre un tracte especial per part de les administracions públiques" en diverses qüestions i també sobre "la capacitat de pressió política que poden exercir, donades les elevades quantitats invertides" (5.417.756,76 euros l'any 2014, per exemple). És per aquest motiu que, sota el seu punt de vista, "són d'interès públic" i més quan "hi ha mitjans de comunicació així com periodistes entre els seus receptors".

El principal receptor és el món de l'esport. Amb un total de 20 milions, El Corte Inglés havia patrocinat competicions de vela, golf o d'hípica, a més de pàdel o tennis. A banda, també hi apareix una donació a la candidatura de Madrid pels Jocs Olímpics.

En segon lloc hi apareix la religió. Una important donació és la que van fer a l'Arquebisbat de Madrid per a la Jornada Mundial de la Joventut, amb fins a vuit milions d'euros. Pel que fa a mitjans, periodistes com Fernándo Ónega o Isabel Duran van rebre quantitats que van des dels 20.400 fins al 294.000 euros a través d'empreses de comunicació.

Pots trobar totes les despeses i donacions d'El Corte Inglés a la web de Fíltrala.