"Mai va arribar a les mans del govern espanyol cap document oficial que descartés definitivament l'autoria etarra i afirmés sense titubeigs la responsabilitat gihadista". Amb aquesta frase ha defensat José María Aznar, a través d'un comunicat de la fundació Faes, l'actuació del seu govern els dies posteriors a l'11-M quan es produeixen 20 anys dels atemptats.
Aznar, que és el president de Faes, assegura que "ni calla ni accepta les mentides reiterades" que considera que han arribat des de "certs terminals mediàtics de l'esquerra" en els últims dies per "escalfar" el que hauria de ser una luctuosa efemèride. "Lamentem que l'esperit de divisió primi sobre la concòrdia", assegura el comunicat.
[noticiadiari]2/269561[/noticiadiari]
L'expresident espanyol no amaga la gestió dels dies posteriors als atemptats -que li van fer perdre les eleccions tres dies després-, sinó que fins i tot la defensa: "Ni ens constaven les evidències que ara diuen que vam ocultar, ni la nostra actuació va deixar d'atendre els indicis que es tenien en aquell moment".
Per justificar el fet d'atribuir l'autoria de l'atemptat a ETA, la fundació Faes fa referència a les reaccions inicials de la premsa, citant les primeres notícies de la cadena Ser o El País o les primeres valoracions del llavors candidat socialista José Luis Rodríguez Zapatero o el llavors lehendakari Juan José Ibarretxe.
En paral·lel, l'exjutge de l'Audiència Nacional Baltasar Garzón ha retret a Aznar que encara no hagi reconegut que es van cometre errors i que es va "instrumentalitzar" l'11-M. En una entrevista a Radiotelevisió espanyola, ha considerat "molt greu" la "manipulació, mentida i conspiració" que van produir-se durant aquells dies, dels quals ara fa dues dècades.
Aznar defensa la gestió de l'11-M: «Cap document va descartar l'autoria etarra»
Vint anys després dels atemptats, l'expresident espanyol utilitza la fundació FAES per carregar contra les "mentides reiterades" de l'esquerra

- Ofrena floral a la placa d'homenatge a les víctimes de l'11-M a Madrid -
- Gabriel Luengas / Europa Press

- José María Aznar al Círculo Ecuestre -
- Josep Lluís Escudero
ARA A PORTADA
-
La Unió Europea proposa suspendre l'acord de cooperació comercial amb Israel i decidiran els estats Redacció
-
Escletxa a Barcelona amb la Flotilla: la dreta en fa befa mentre PSC, BComú i ERC demanen protecció David Cobo
-
Sánchez es compromet a complir tots els acords amb Junts després de les amenaces de trencament Oriol March
-
Illa rebaixa la tensió amb Hisenda pel finançament i defensa Montero: «És un gran actiu» Bernat Surroca Albet
-
Publicat el 11 de març de 2024 a les 11:20
Et pot interessar
-
Societat Una finca de llogaters al Poble-sec es rebel·la contra la nova propietat: «Ens volen expulsar»
-
Societat Set de cada deu treballadors catalans mengen per ansietat o estrès durant la jornada laboral
-
Societat El temps d'aquest dimecres 17 de setembre: torna parcialment el sol
-
Societat Tres carrers del barri de la Sagrada Família tindran el nom de dones oblidades
-
Societat L'Ajuntament de Barcelona demana eliminar Israel del Tour de França 2026
-
Societat La nova llei del taxi preveu restringir al màxim l'ús d'Uber, Cabify i Bolt dins de Barcelona