L'Ajuntament de Barcelona vol convertir l'actual pas del carrer Marina per davant de la Sagrada Família en una "gran plaça" que espongi la zona i que connecti amb el parc de la plaça Gaudí. El govern de Jaume Collboni defensa la mesura com una manera de lluitar contra la saturació de l'espai públic generada per la pressió turística, en el marc del seu pla de gestió dels Espais de Grans Afluència (EGA) detectats a la ciutat. La idea és resoldre el trencaclosques quotidià d'una zona "on es fa difícil la conciliació d'usos entre els visitants al temple i el veïnat", apunta el consistori. L'obra s'ha presentat als veïns de la zona aquesta mateixa tarda.
En concret, la proposta és que la nova plaça esborri la idea de carrer que encara impera davant la façana del Naixement de la Basílica, per més que no hi passin cotxes, i que es desfacin més els límits entre el temple i el parc. Alhora, la tinent d'alcaldia d'Urbanisme i Mobilitat, Laia Bonet, ha especificat que -donant seguiment també als preceptes inclosos en la nova ordenança de mobilitat- la idea és que els patinets i les bicicletes ja no puguin circular en sentit ascendent pel carrer Marina, davant la Sagrada Família. Ara, s'hauran d'acostumar a girar primer per Mallorca i entomar la ruta alternativa en sentit muntanya.
L'actuació té previst començar les obres durant el mes de setembre i durar uns vuit mesos i escaig. El tinent d'alcaldia i regidor de l'Eixample, Jordi Valls, ha comentat que si bé no l'eviten del tot, s'ha intentat reduir l'impacte sobre el que el govern municipal considera que és la "temporada forta" de visitants. El calendari marca el maig del 2026 com a data optimista perquè es pugui acabar l'obra.

La intervenció, que urbanitzarà 6.200 metres quadrats, té a veure la idea inicial de Rubió i Tudurí, el 1977, a l'hora de pensar la plaça Gaudí. La idea llavors ja era introduir una traça circular que consolidés l'espai de Marina i l'allunyés de la façana del temple catòlic. El cost aproximat de l'obra serà d'uns 2,7 milions d'euros.