Inditex, amb la seva marca insígnia, Zara, vol canviar els hàbits de consum electrònic. L'empresa ha començat a cobrar en una trentena de països -entre els quals no hi ha Espanya, per ara- per realitzar devolucions online.
El preu de la gestió és d'1,95 euros i es descompta directament de l'import a retornar. Això sí, només es fa el cobrament si el client vol que li recullin el paquet a casa o el vol dur a un punt de recollida. Si el retorna a una botiga Zara no se li cobra cap extra.
Amb aquesta nova política, la marca vol acabar amb les devolucions massives, que suposen un gran problema econòmic i de gestió per a les plataformes de vendes per internet. Segons assenyala el portal Nius, a l'estat espanyol l'any passat es van retornar el 30% dels productes que havien estat comprats online: és a dir, es van realitzar prop de 2,5 milions de devolucions.
A tot això cal sumar-li també l’impacte ambiental que tenen les devolucions, ja que s’han de fer viatges d’anada i de tornada als magatzems i això suposa una petjada ecològica important.
I es cobrarà també a Espanya? "La decisió d'Inditex encara no ha arribat a Espanya, però la previsió és que ho faci més aviat que tard", assegura Cristian Castillo, professor d'Economia i Empresa de la UOC i expert en logística. Així doncs, és probable que tant Zara com altres botigues comencin a cobrar per fer les devolucions online. De fet, hi ha marques que ja ho fan.
[plantillavirals]
Canvis en les devolucions de les compres per internet
Algunes grans marques comencen a cobrar per retornar els paquets, sempre que no s'entreguin a les botigues físiques
ARA A PORTADA
-
La Unió Europea proposa suspendre l'acord de cooperació comercial amb Israel i decidiran els estats Redacció
-
Escletxa a Barcelona amb la Flotilla: la dreta en fa befa mentre PSC, BComú i ERC demanen protecció David Cobo
-
Sánchez es compromet a complir tots els acords amb Junts després de les amenaces de trencament Oriol March
-
Illa rebaixa la tensió amb Hisenda pel finançament i defensa Montero: «És un gran actiu» Bernat Surroca Albet
-
Publicat el 24 de maig de 2022 a les 11:52
Et pot interessar
-
Societat Una finca de llogaters al Poble-sec es rebel·la contra la nova propietat: «Ens volen expulsar»
-
Societat Set de cada deu treballadors catalans mengen per ansietat o estrès durant la jornada laboral
-
Societat El temps d'aquest dimecres 17 de setembre: torna parcialment el sol
-
Societat Tres carrers del barri de la Sagrada Família tindran el nom de dones oblidades
-
Societat L'Ajuntament de Barcelona demana eliminar Israel del Tour de França 2026
-
Societat La nova llei del taxi preveu restringir al màxim l'ús d'Uber, Cabify i Bolt dins de Barcelona