Cau una xarxa de lladres de vehicles de luxe

En l’operació s’han detingut 24 persones, imputat nou i recuperats tretze cotxes

Publicat el 18 de març de 2015 a les 15:30

Foto: Mossos d'Esquadra


Els Mossos d’Esquadra i agents del Equipo Contra el Crimen Organizado de la Unidad Central Operativa de la Guardia Civil a Màlaga van detenir, el 10 de març passat a les demarcacions de Barcelona, Cadis, Toledo, Biscaia i Alacant, 24 persones de nacionalitat espanyola i marroquina com a presumptes autores dels delictes de pertinença a organització criminal, robatori i furt d’ús de vehicles, apropiació indeguda, receptació i falsedat documental. Dos dels detinguts eren de Terrassa, han confirmat fonts dels Mossos.
 
La investigació és va iniciar a principis de juliol quan els mossos van tenir coneixement de l’existència d’un grup delictiu que es dedicava a introduir en el mercat espanyol vehicles tot terreny sostrets arreu d’Europa. Posteriorment aquests vehicles eren traslladats des d’Itàlia fins al Marroc, per acabar en els seus països de destí: Senegal i Mauritània.
 
Estructura del grup 
Per tal de dur a terme els robatoris dels vehicles i la seva posada en el mercat, els delinqüents tenien tres cèl·lules que actuaven en diferents àmbits:
 
Primer de tot actuava una cèl·lula amb presència a la Unió Europea. Els seus integrants eren els encarregats de detectar i sostreure els vehicles. Un cop fet aquest primer pas, entrava en joc la segona cèl·lula, ubicada a l’estat espanyol, que era l’encarregada de gestionar les falsedats documentals necessàries per al blanqueig del vehicle, la matriculació a Espanya, el canvi de nom mitjançant un testaferro i el trasllat del vehicle cap al Marroc. La tercera cèl·lula, situada al Marroc, gestionava el trasllat dels vehicles cap a Senegal i Mauritània.
 
Des del moment que es va tenir coneixement de l’existència de la cèl·lula espanyola, amb presència a Alacant, Toledo i Cadis, es va crear un equip conjunt de treball entre Mossos d’Esquadra i Guardia Civil.
 
Les primeres indagacions van permetre descobrir que a Catalunya es gestionava un contracte fals de compravenda de vehicle a nom d’un testaferro per, després, demanar a la DGT unes plaques provisionals de matriculació presentant documentació falsa d’Itàlia, Luxemburg o altres països. Amb aquestes plaques, membres de l’organització es desplaçaven fins el país on s’havia sostret el vehicle per recollir-lo. Cal destacar que li havien encunyat el mateix número de bastidor o VIN que constava en la documentació falsa presentada a la DGT. Posteriorment el vehicle era traslladat al Marroc per acabar viatjant fins a Mauritània o Senegal.
 
Durant la investigació els agents han acreditat el tràfic de 33 vehicles, tretze dels quals van ser recuperats per part dels dos cossos policials, Mossos d’Esquadra i Guàrdia Civil. A banda, es van detenir 24 persones i es va intervenir una gran quantitat de documentació que acredita les activitats delictives de l’organització.
 
Després de declarar en seu judicial, el Jutge va decretar l’ingrés a presó per als 5 caps de l’organització.