23
de novembre
de
2018, 13:00
Actualitzat:
24
de novembre,
8:54h
L'última fase de la implantació de la nova xarxa d'autobusos a Barcelona es durà a terme el 26 de novembre, amb l'entrada en funcionament de cinc noves línies de bus i canvis en el recorregut de 14 més. A més, les línies 45 i 92 desapareixeran definitivament.
Les noves línies són l'H2 (d'Avinguda d'Esplugues a Trinitat Nova), la V1 (de la Gran Via a l'Hospitalet fins a l'Avinguda d'Esplugues), la V19 (de la Barceloneta a la Plaça Alfons Comín), la V23, (de Nova Icària a Can Marcet) i la V25 (de Nova Icària a Horta).
D'altra banda, 203 informadors expliquen des del 19 de novembre a peu de carrer dels canvis que patiran catorze línies més.
H6: dues destinacions diferents entre setmana
El bus mantindrà l'origen a la Zona Universitària però tindrà dos possibles finals de trajecte durant els dies feiners, a Fabra i Puig o a la Rambla Onze de Setembre, mentre que els caps de setmana acabarà sempre a l'Onze de Setembre.
H8: canvis a Les Corts i Bon Pastor
El recorregut de la línia canviarà al districte de Les Corts. Deixarà de circular per Riera Blanca, l'avinguda de Madrid i el carrer del Comandant Benítez i ho farà per la Travessera de les Corts. A Bon Pastor, hi haurà més parades al carrer de Lima, i l'origen i el final serà a la confluència del carrer Sas i la plaça Fra Júniper Serra.
H10: allarga el recorregut
El recorregut de l'H10 continuarà pel passeig de Sant Antoni fins a la plaça de Sants, que serà el nou origen i final de la línia.
V13: fins a Adrià Margarit i una parada suspesa
El bus amplia el recorregut per avinguda del Tibidabo fins al carrer d'Adrià Margarit i suspèn la parada de passeig Sant Gervasi-Plaça John F. Kennedy.
V15: parades alternatives
La línia deixa de cobrir el recorregut entre la plaça d'Alfons Comín fins a la Vall d'Hebron i inaugura noves parades a Josep Garí-avinguda Tibidabo, avinguda Tibidabo-Josep Maria Florensa i avinguda Tibidabo-passeig Sant Gervasi.
V17: nou recorregut
Deixa de circular definitivament de l'avinguda República Argentina al carrer Gran Vista, i fa un nou recorregut de l'avinguda República Argentina a la Vall d'Hebron.
19: no acabarà a Urquinaona
El bus ja no acabarà el seu trajecte a la plaça Urquinaona sinó que allargarà el trajecte i tindrà l'origen i el final a la confluència del passeig de Gràcia i la ronda de Sant Pere.
22: fins al Turó de la Rovira
A partir del viaducte de Vallcarca, el bus circularà pels carrers Mare de Déu del Coll, Santuaris i de la Gran Vista, per acabar el recorregut al Turó de la Rovira.
39: d'Urquinaona a la plaça Catalana
El recorregut de la línia serà a partir d'ara entre la plaça d'Urquinaona i la plaça Catalana, Per tant, deixarà de circular fins a la plaça de l'Estatut en un sentit i fins a la Barceloneta en l'altre. La retallada del recorregut es vol suplir amb les línies V19 i V23.
47: fins al passeig Marítim
La línia allargarà el seu recorregut fins al carrer Ramon Trias i Fargues i anul·la les parades que tenia fins ara al carrer Bruc i la ronda de Sant Pere.
54: nou origen i final a Cardenal Reig - Pintor Tapiró
El bus començarà i acabarà el seu recorregut a Cardenal Reig-Pintor Tapiró i deixarà de circular entre el carrer d'Aristides Maillol i la plaça d'Eusebi Güell. Mantindrà el seu recorregut habitual a l'avinguda de Madrid. El V1 cobrirà els trams que deixen de formar part del trajecte.
55: Urquinaona, origen i final
El 55 deixarà de circular fins a la plaça Catalana i tindrà el seu origen i final a la plaça d'Urquinaona.
60: Vall d'Hebron-Trueba, origen i final
Deixarà de circular entre el passeig de la Vall d'Hebron i l'avinguda d'Esplugues i començarà i acabarà el seu trajecte a Vall d'Hebron-Trueba.
192: Meridiana, Trinxant i Sant Antoni Maria Claret
La línia circularà per l'avinguda Meridiana i els carrers de Trinxant i de Sant Antoni Maria Claret. Allà, mantindrà el seu recorregut habitual.
Les noves línies són l'H2 (d'Avinguda d'Esplugues a Trinitat Nova), la V1 (de la Gran Via a l'Hospitalet fins a l'Avinguda d'Esplugues), la V19 (de la Barceloneta a la Plaça Alfons Comín), la V23, (de Nova Icària a Can Marcet) i la V25 (de Nova Icària a Horta).
Així queda la xarxa de bus de Barcelona. Foto: Ajuntament de Barcelona
D'altra banda, 203 informadors expliquen des del 19 de novembre a peu de carrer dels canvis que patiran catorze línies més.
H6: dues destinacions diferents entre setmana
El bus mantindrà l'origen a la Zona Universitària però tindrà dos possibles finals de trajecte durant els dies feiners, a Fabra i Puig o a la Rambla Onze de Setembre, mentre que els caps de setmana acabarà sempre a l'Onze de Setembre.
H8: canvis a Les Corts i Bon Pastor
El recorregut de la línia canviarà al districte de Les Corts. Deixarà de circular per Riera Blanca, l'avinguda de Madrid i el carrer del Comandant Benítez i ho farà per la Travessera de les Corts. A Bon Pastor, hi haurà més parades al carrer de Lima, i l'origen i el final serà a la confluència del carrer Sas i la plaça Fra Júniper Serra.
H10: allarga el recorregut
El recorregut de l'H10 continuarà pel passeig de Sant Antoni fins a la plaça de Sants, que serà el nou origen i final de la línia.
V13: fins a Adrià Margarit i una parada suspesa
El bus amplia el recorregut per avinguda del Tibidabo fins al carrer d'Adrià Margarit i suspèn la parada de passeig Sant Gervasi-Plaça John F. Kennedy.
V15: parades alternatives
La línia deixa de cobrir el recorregut entre la plaça d'Alfons Comín fins a la Vall d'Hebron i inaugura noves parades a Josep Garí-avinguda Tibidabo, avinguda Tibidabo-Josep Maria Florensa i avinguda Tibidabo-passeig Sant Gervasi.
V17: nou recorregut
Deixa de circular definitivament de l'avinguda República Argentina al carrer Gran Vista, i fa un nou recorregut de l'avinguda República Argentina a la Vall d'Hebron.
19: no acabarà a Urquinaona
El bus ja no acabarà el seu trajecte a la plaça Urquinaona sinó que allargarà el trajecte i tindrà l'origen i el final a la confluència del passeig de Gràcia i la ronda de Sant Pere.
22: fins al Turó de la Rovira
A partir del viaducte de Vallcarca, el bus circularà pels carrers Mare de Déu del Coll, Santuaris i de la Gran Vista, per acabar el recorregut al Turó de la Rovira.
39: d'Urquinaona a la plaça Catalana
El recorregut de la línia serà a partir d'ara entre la plaça d'Urquinaona i la plaça Catalana, Per tant, deixarà de circular fins a la plaça de l'Estatut en un sentit i fins a la Barceloneta en l'altre. La retallada del recorregut es vol suplir amb les línies V19 i V23.
47: fins al passeig Marítim
La línia allargarà el seu recorregut fins al carrer Ramon Trias i Fargues i anul·la les parades que tenia fins ara al carrer Bruc i la ronda de Sant Pere.
54: nou origen i final a Cardenal Reig - Pintor Tapiró
El bus començarà i acabarà el seu recorregut a Cardenal Reig-Pintor Tapiró i deixarà de circular entre el carrer d'Aristides Maillol i la plaça d'Eusebi Güell. Mantindrà el seu recorregut habitual a l'avinguda de Madrid. El V1 cobrirà els trams que deixen de formar part del trajecte.
55: Urquinaona, origen i final
El 55 deixarà de circular fins a la plaça Catalana i tindrà el seu origen i final a la plaça d'Urquinaona.
60: Vall d'Hebron-Trueba, origen i final
Deixarà de circular entre el passeig de la Vall d'Hebron i l'avinguda d'Esplugues i començarà i acabarà el seu trajecte a Vall d'Hebron-Trueba.
192: Meridiana, Trinxant i Sant Antoni Maria Claret
La línia circularà per l'avinguda Meridiana i els carrers de Trinxant i de Sant Antoni Maria Claret. Allà, mantindrà el seu recorregut habitual.