Condemnats a quatre mesos de presó els dos detinguts a Reus per tirar petards contra els mossos

Tres agents de la policia catalana van resultar ferits lleus | Un dels condemnats haurà de pagar 430 euros als agents per lesions i 150 euros per un rellotge

Publicat el 26 de juny de 2017 a les 18:04
El jutge d'instrucció número 3 de Reus ha condemnat a quatre mesos de presó als dos detinguts per tirat petards contra tres agents dels Mossos d'Esquadra i haver-los agredit el diumenge a la matinada, a les Barraques de la Festa Major de Sant Pere.

Josep A.B. i Sergi B. L., els dos detinguts, també han sigut inhabilitats per sufragi passiu mentre duri la condemna. Al primer dels condemnats, pel delicte de lesions, el jutge li ha imposat una pena de 20 dies de multa amb una quota diària de 3 euros i a més a més, també haurà d'indemnitzar els tres mossos amb 430 euros per les lesions provocades i haurà de pagar 150 euros a un agent a qui li va trencar el rellotge.

Els fets van passar al voltant de dos quarts de quatre de la nit de la matinada de diumenge, quan els agents estaven fent el servei de vigilància a la zona i un home va començar a llençar petards al voltant d'ells i, després, contra ells, segons han relatat els mateixos mossos.

Els agents van demanar-li que parés i quan li van demanar la identificació es va posar violent i va intentar agredir-los. Quan van procedir a arrestar-lo, un altre home va intentar ajudar-lo, i aquest segon també va acabar arrestat per atemptat contra l'autoritat.

Tot i la sentència, el jutge no ordenarà l'ingrés a la presó dels dos homes i per tant, suspèn la pena de privativa de llibertat. Ara bé, aquesta queda condicionada al comportament dels dos condemnats, que durant el període de dos anys no poden cometre cap tipus de delicte.