L'empresa de criptomonedes Worldcoin, fundada el 2019 per OpenAI, està duent a terme una nova campanya publicitària. Centenars de persones estan fent cua als centres establerts a diversos punts de Barcelona amb l'objectiu de vendre la seva retina a canvi de criptomonedes. Amb això, la companyia busca captar el major nombre d'usuaris possibles per a la seva aplicació a canvi de diners per les dades biomètriques dels usuaris.
La campanya, promoguda a diversos punts del món, ha arribat a Barcelona, com al centre comercial Glòries o La Maquinista. Allà, s'hi han desplegat cues de gent esperant per guanyar 10 tokens Worldcoins (equivalent a uns 70 euros), a canvi de les seves dades biomètriques. Segons explica Alexander Allway, un dels encarregats al centre comercial Glòries, l'empresa només busca publicitar-se i no té l'objectiu de fer un negoci secundari amb les dades obtingudes.
La forma de registrar-se a la seva aplicació és a través de l'iris i responsables de la iniciativa asseguren que no hi ha perills associats per als usuaris, com la usurpació de la identitat. L'iris de l'usuari només es guarda en forma de codi, i hi ha l'opció de no guardar cap dada més a l'hora de fer el registre. L'empresa evita que una mateixa persona no repeteixi el procés més d'una vegada, ja que en cas de registrar de nou la retina, sortiria el mateix codi emmagatzemat.
Per aconseguir aquests diners, els usuaris han de descarregar-se l'aplicació de Worldcoin i iniciar-hi sessió amb el seu iris per obrir una cartera digital. Serà en aquest mateix espai digital, on es rebran els 70 euros equivalents en criptomonedes i que, posteriorment, es podran canviar per diners en efectiu en un local facilitat per la mateixa empresa.
Un dels assistents que han fet cua per poder aconseguir els diners, ha explicat a Nació que no pateix excessivament pel possible negoci que es pugui fer amb les seves dades biomètriques, ja que en tot moment, des de l'empresa se'ls informa que l'única dada que es guarda és el codi, que permet no repetir el procés i que serveix per a un tema de seguretat en iniciar sessió. De moment, a l'empresa OpenAI, propiertària també de ChatGPT, la campanya publicitària l'hi està funcionant amb èxit, ja que han aconseguit que el seu token es revalori en un 140%, augmentant dels aproximadament 3 dòlars que costava dijous passat als 7 dòlars que té de valor actualment.
Des de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCAT), alerten que la retina és considerada una dada especialment sensible, atès que permet la identificació inequívoca de la persona. Afegeixen també, que per tractar amb dades com la retina, el consentiment no és suficient, ja que es necessita que l'organització exposi en detall com s'utilitzaran les dades.
Cues a diversos punts de Barcelona per vendre dades biomètriques a canvi de criptomonedes
L'empresa Worldcoin, propietat d'OpenAI, desplega una campanya publicitària per captar nous usuaris que es registrin a la seva aplicació amb l'iris

- La cua per poder registrar la retina al centre comercial Glòries -
- Nació Digital
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de febrer de 2024 a les 13:10
Et pot interessar
-
Societat El crit de les pregoneres de la Festa Major de Sants contra la inacció política
-
Societat Els usuaris de l'R3 temen de cara al setembre: «No són problemes tècnics, són negligències»
-
Societat Retards a les línies R2Sud, R13, R14, R15, R16 i R17 per un tren avariat entre Cunit i Cubelles
-
Societat Circulació interrompuda entre Parets del Vallès i Granollers per una incidència a l'R3
-
Societat Un poble de la franja d'Aragó dedica un gegant a Lamine Yamal
-
Societat Casa Calicó, el port dels bons pescadors