Un jutjat contenciós administratiu ha desestimat la petició del govern de Badalona per desallotjar d’urgència prop de 150 persones que ocupen l’antic institut públic B-9, al barri del Remei, segons ha avançat El Periódico i ha confirmat l’ACN. La jutgessa ha tombat, així, la petició retraient a l’Ajuntament que no ha plantejat una alternativa habitacional als ocupes -la majoria immigrants-, que podrien quedar en completa vulnerabilitat si se’ls fa fora.
Al mateix temps, també ha considerat que l’Ajuntament hauria d’haver iniciat un procediment administratiu abans de recórrer a la justícia per fer un desnonament "exprés". Ara l’alcalde, Xavier Garcia Albiol, ha tornat a demanar el desallotjament adduint falta de seguretat i problemes d’incivisme.
La jutgessa ha dit que l'executiu badaloní va obrir la via judicial per aconseguir un desallotjament urgent sense les garanties d’un procés administratiu previ. D'aquesta manera, ha considerat que, abans de recórrer als tribunals, Albiol hauria d’haver iniciat un procediment ordinari a escala local amb què notifiqués els ocupes que havien de marxar de l’institut, propietat del consistori. Així, ha assenyalat que haurien pogut decidir si marxaven o si recorrien la notificació.
[noticiadiari]2/268986[/noticiadiari]
Pel que fa a l’alternativa habitacional, el rotatiu ha indicat que, abans de la interlocutòria en què tomba el desallotjament, la jutgessa ja havia preguntat al consistori sobre la possibilitat d’oferir habitatges als ocupes.
Després de rebre el no al desallotjament, Albiol ha demanat de nou a la jutgessa que executi el desnonament perquè veu un “gran risc” d’incendi per la manipulació dels quadres elèctrics i perquè ha afirmat que l’ocupació està causant problemes de delinqüència. L’alcalde ha manifestat al diari la seva voluntat de tirar a terra l’institut per fer-hi la segona comissaria de la Guàrdia Urbana.
[plantillavirals]
Deneguen el desallotjament de 150 ocupes a Badalona per falta d’habitatge alternatiu
L'alcalde Xavier García Albiol torna a demanar als tribunals que facin fora l’assentament adduint falta de seguretat i problemes d’incivisme a la zona

- La nau ocupada a Badalona -
- David Zarrakino / Europa Press
ARA A PORTADA
-
-
-
Sánchez es compromet a complir tots els acords amb Junts després de les amenaces de trencament Oriol March
-
Illa rebaixa la tensió amb Hisenda pel finançament i defensa Montero: «És un gran actiu» Bernat Surroca Albet
-
Elisenda Alamany es postula per a l'alcaldia amb la recepta perquè «Barcelona no mori d'èxit» Lluís Girona Boffi
Publicat el 29 de febrer de 2024 a les 16:01
Et pot interessar
-
Societat Set de cada deu treballadors catalans mengen per ansietat o estrès durant la jornada laboral
-
Societat El temps d'aquest dimecres 17 de setembre: torna parcialment el sol
-
Societat Tres carrers del barri de la Sagrada Família tindran el nom de dones oblidades
-
Societat L'Ajuntament de Barcelona demana eliminar Israel del Tour de França 2026
-
Societat La nova llei del taxi preveu restringir al màxim l'ús d'Uber, Cabify i Bolt dins de Barcelona
-
Societat Niubó garanteix que el Govern defensarà el català a les aules