Detingut a Barcelona un fugitiu brasiler acusat d'assassinar el seu fillastre de tres anys

Havia arribat a la capital catalana amb documentació fraudulenta i buscava feina | La justícia del Brasil creu que va matar el nen amb una sobredosi d'insulina

Publicat el 03 de maig de 2017 a les 06:59
La Policia Nacional espanyola ha detingut a Barcelona un fugitiu de la justícia brasilera investigat per l'assassinat del seu fillastre de tres anys el 2013 al Brasil. El menor era diabètic i va rebre una sobredosi d'insulina que li va provocar la mort. Cinc dies més tard el cos sense vida va ser localitzat en els voltants de la casa familiar, en un rierol on hauria estat llançat per l'ara detingut.

Trencant una ordre judicial el detingut es va traslladar a Barcelona, proveït de documentació fraudulenta, on estava buscant feina. A través dels mecanismes de cooperació policial internacional, es va tenir coneixement de la presència a Barcelona d'un home de nacionalitat brasilera sobre el qual pesava una ordre internacional de detenció (OID) expedida per les autoritats del Brasil pel presumpte assassinat.

El crim està castigat amb una pena de presó de 30 anys i l'operatiu policial va permetre la localització i detenció dijous passat al centre de Barcelona del presumpte assassí. El fugitiu va ser posat a disposició de l'Audiència Nacional espanyola per ser tramitada la seva extradició al Brasil.