Dos de cada tres autònoms a l'Estat cotitzen amb la base mínima, és a dir, gairebé 933 euros. Segons dades de la Federació Nacional d'Associacions de Treballadors Autònoms (ATA), el 66% dels més de dos milions d'autònoms cotitzen el mínim.
Malgrat que la majoria opten per pagar la seva cotització amb el tram més baix, la xifra s'ha reduït gairebé en un 20% en l'última dècada, ja que en el 2008 se situava en el 83%. ATA apunta que aquest descens es deu a que un gran nombre d'autònoms han optat per canviar la base mínima per una de superior, concretament pel tram que se situa entre la base mínima i 1,5 vegades aquesta quantitat.
El president d'ATA, Lorenzo Amor, ha assegurat que molts autònoms "no poden cotitzar més encara que vulguin fer-ho" i ha insistit en la necessitat que "la seva cotització s'ajusti al que realment guanyen".
Amor ha dit que cotitzar en un tram superior és "la millor opció per als autònoms", però ha reconegut que molts no ho fan perquè "no saben que incrementar la base de cotització és opcional i que la poden canviar fins a quatre vegades l'any". "Pedagogia és el que cal perquè els autònoms escullin voluntàriament la base que millor els protegeix per al futur", ha apuntat el president d'ATA:
Dos de cada tres autònoms cotitzen el mínim
La xifra s'ha reduït gairebé en un 20% en l'última dècada i el tram que més creix és el que se situa entre la base mínima i 1,5 vegades aquesta unitat
ARA A PORTADA
-
-
Sánchez es compromet a complir tots els acords amb Junts després de les amenaces de trencament Oriol March
-
Illa rebaixa la tensió amb Hisenda pel finançament i defensa Montero: «És un gran actiu» Bernat Surroca Albet
-
Elisenda Alamany es postula per a l'alcaldia amb la recepta perquè «Barcelona no mori d'èxit» Lluís Girona Boffi
-
Publicat el 22 d’agost de 2018 a les 15:44
Et pot interessar
-
Societat Set de cada deu treballadors catalans mengen per ansietat o estrès durant la jornada laboral
-
Societat El temps d'aquest dimecres 17 de setembre: torna parcialment el sol
-
Societat Tres carrers del barri de la Sagrada Família tindran el nom de dones oblidades
-
Societat L'Ajuntament de Barcelona demana eliminar Israel del Tour de França 2026
-
Societat La nova llei del taxi preveu restringir al màxim l'ús d'Uber, Cabify i Bolt dins de Barcelona
-
Societat Niubó garanteix que el Govern defensarà el català a les aules