[noticiadiari]2/266296[/noticiadiari]
El departament ha explicitat que es treballarà per afermar l'"assoliment de les competències" i ha demanat suport a l'equip docent per gestionar la "complexitat" dels centres. La consellera ha assegurat que el paper dels pares i mares és "clau" en l'èxit educatiu, no només amb la implicació en la vida del centre, sinó també en l'acompanyament, en l'estona dedicada a l'estudi o a la lectura i la gestió responsable del consum de pantalles de dispositius electrònics, en els quals ha tornat a situar el focus.
I és que segons la consellera, els últims resultats de l'informe "van més enllà de l'àmbit educatiu i tenen repercussions socials i de país" que es couen des de després de la pandèmia de la Covid. Enmig del debat sobre la davallada d'indicadors de resultats educatius, Simó s'ha fet autoesmena i ha afirmat que l'escola ha de ser diversa com ho és la societat. De fet, com a repte, s'ha marcat atendre aquesta diversitat que, en el moment de fer-se públic el PISA, va culpar dels resultats. La conselleria ha acabat la seva missiva tornant a reclamar "fer pinya" en favor d'una educació de nivell per als nens i nenes.
[noticiadiari]2/266209[/noticiadiari]
A banda del reforç esmentat, la titular del Departament ja va anticipar dilluns que, a partir de gener, començaran a treballar en un pla de més extraescolars amb contingut formatiu, que hauria d'arribar abans del febrer del 2025, com a tard. Així, Educació ja donava pistes que el seu model educatiu deixarà d'inspirar-se en Finlàndia i s'encaminarà més cap al portuguès. L'alumnat del país lusità se situa per sobre de la mitjana de l'Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics (OCDE) a l'informe PISA després d'una aposta per la inclusió, amb currículums adaptats i ampliació de l'etapa obligatòria.