Dotze menors estan ingressats per enterovirus amb afectació neurològica aguda a diferents hospitals de Catalunya, segons ha informat el Departament de Salut. D'aquests, 4 estan a Unitats de Cures Intensives i els 8 restants a planta.
La xifra ha evolucionat a la baixa en comparació a l'actualització de la setmana passada. Aleshores hi havia 19 infants ingressats per aquest virus, dels quals 7 a unitats UCI. En total, en les últimes setmanes s'han detectat 97 casos, la gran majoria dels quals evolucionen favorablement, segons Salut.
Des del Departament es recorda que els enterovirus són un tipus de virus que circulen àmpliament entre la població. Majoritàriament produeixen quadres lleus (febre, erupcions cutànies o quadre respiratori) i sovint les infeccions són asimptomàtiques. La major part d'infeccions per enterovirus no provoquen alteracions neurològiques i, si ho fan, solen ser quadres lleus.
Arran de l'aparició d'un nombre excepcional de casos d'infecció per enterovirus amb alteracions neurològiques de més gravetat, el Departament de Salut ha activat una taula de seguiment; ha establert un protocol de detecció i tractament precoç dels quadres amb afectació neurològica més greu, que s'ha enviat al conjunt de la xarxa assistencial, i ha reforçat la vigilància epidemiològica.
El brot d'enterovirus manté 12 infants ingressats amb afectacions neurològiques
Societat
Hi ha quatre nens a Unitats de Cures Intensives, tres menys que la setmana passada
ARA A PORTADA
-
-
Política Contenidors cremats i 18 detinguts l'endemà d'una Diada marcada per la forta presència de joves Neus Climent
-
Política L'independentisme evita caure en el replegament identitari per la Diada Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política La llengua reactiva els joves per la Diada: «Vull poder parlar en català a la universitat» Lluís Girona Boffi | Paula Rovira Moreno
-
Política La reivindicació de l'estat propi torna al centre de Barcelona: les millors fotos de la Diada Hugo Fernández Alcaraz | Ricard Novella
Publicat el
21 de juny de 2016 a
les 15:13
Et pot interessar
-
Societat
Retards a l'R2 Sud i Regionals Sud per un robatori de cable a l'estació de França
-
Societat
Mor Carles Solà, exrector de la UAB i conseller d'Universitats en el primer tripartit
-
Societat Tallada l'R1 entre Sant Pol i Calella per una incidència en els sistemes de senyalització
-
Societat
Extingit l'incendi de vegetació declarat aquest dijous a Montjuïc
-
Societat
El 54949, premi extraordinari de la Grossa de la Diada 2026
-
Societat
Els sindicats de metges faran vaga indefinida a partir del 28 d'octubre
