Dotze menors estan ingressats per enterovirus amb afectació neurològica aguda a diferents hospitals de Catalunya, segons ha informat el Departament de Salut. D'aquests, 4 estan a Unitats de Cures Intensives i els 8 restants a planta.
La xifra ha evolucionat a la baixa en comparació a l'actualització de la setmana passada. Aleshores hi havia 19 infants ingressats per aquest virus, dels quals 7 a unitats UCI. En total, en les últimes setmanes s'han detectat 97 casos, la gran majoria dels quals evolucionen favorablement, segons Salut.
Des del Departament es recorda que els enterovirus són un tipus de virus que circulen àmpliament entre la població. Majoritàriament produeixen quadres lleus (febre, erupcions cutànies o quadre respiratori) i sovint les infeccions són asimptomàtiques. La major part d'infeccions per enterovirus no provoquen alteracions neurològiques i, si ho fan, solen ser quadres lleus.
Arran de l'aparició d'un nombre excepcional de casos d'infecció per enterovirus amb alteracions neurològiques de més gravetat, el Departament de Salut ha activat una taula de seguiment; ha establert un protocol de detecció i tractament precoç dels quadres amb afectació neurològica més greu, que s'ha enviat al conjunt de la xarxa assistencial, i ha reforçat la vigilància epidemiològica.
El brot d'enterovirus manté 12 infants ingressats amb afectacions neurològiques
Hi ha quatre nens a Unitats de Cures Intensives, tres menys que la setmana passada
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de juny de 2016 a les 15:13
Et pot interessar
-
Societat Educació atura el grup estable de substitucions un any després de la seva creació
-
Societat Barcelona crea una prestació de fins a 1.500 euros mensuals per a famílies desnonades
-
Societat El temps d'aquest divendres 27 de juny: a les portes d'una nova alerta per calor
-
Societat La justícia suspèn les multes a dues aerolínies per cobrar l'equipatge de mà
-
Societat Els joves i la violència de gènere: un 23% dels homes i un 13% de les dones la neguen
-
Societat Catalunya necessita gairebé 14.000 infermeres per arribar a la mitjana europea