El Col·legi de Metges de Barcelona es planteja la possibilitat d'obrir un expedient informatiu als professionals que promoguin no vacunar. Ho ha explicat en declaracions a Catalunya Ràdio la cap del Servei de Medicina Preventiva i Epidemiologia de l'Hospital de la Vall d'Hebron, Magda Campins, que ha criticat la monja Teresa Forcades i altres facultatius que estan "donant informacions en contra de l'evidència científica".
Campins ha criticat que les seves afirmacions són "totalment errònies i que enganyen la població". Paral·lelament, la directora de l'Àrea Bàsica de Salut de la Garrotxa, Glòria Basset, pràcticament ha "descartat" que les persones portadores de la diftèria puguin encomanar-la.
La doctora ha recordat als pares que opten per no vacunar els seus fills que "les persones que morien de diftèria eren les persones que no arribaven a temps, que no tenien un metge al costat que els pogués fer una traqueotomia, i morien d'asfíxia". Davant d'això, la cap del Servei de Medicina Preventiva i Epidemiologia de l'Hospital de la Vall d'Hebron ha demanat a les persones que no vacunen els seus fills "que escoltin aquests testimonis" perquè "la història es pot tornar a produir".
El Col·legi de Metges estudia sancionar els facultatius que promoguin no vacunar
Societat
La doctora Magda Campins ha criticat les declaracions de Forcades sobre la diftèria
ARA A PORTADA
-
-
Política El govern espanyol és optimista amb el català a Europa i espera que sigui oficial aquesta legislatura Marc Orts i Cussó
-
Ciutats Barcelona eliminarà 3.500 bicicletes compartides (a l’espera de les eleccions) Arnau Urgell i Vidal
-
Terra Ho demostra el Meteocat: l'escalfament als Pirineus es dispara entre 1.500 i 2.200 metres Arnau Urgell i Vidal
-
Internacional «Les grans coalicions alemanyes han deixat tot l'espai de l'oposició a l'extrema dreta» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
14 de juny de 2015 a
les 15:26
Et pot interessar
-
Societat
Un nou informe conclou que el sistema educatiu no garanteix la inclusió
-
Societat
Plataforma per la Llengua demana als sindicats incloure el català a les negociacions amb Educació
-
Societat
Associacions de famílies mouen fitxa per mantenir les colònies malgrat la protesta
-
Societat
S'inaugura a Barcelona l'exposició «Codi Gaudí» que permet entrar als edificis inèdits de l'arquitecte
-
Societat
L'autobús exprés X1 de Barcelona estira el recorregut fins a la Zona Universitària
-
Societat
El psiquiatre de Jonathan i Isak Andic afirma que anaven a la consulta «en estats diferents»
