El Disfrutar de Barcelona, reconegut com a millor nou restaurant d'Europa

L'establiment, dirigit pels tres últims caps de cuina d'El Bulli, irromp a la llista de l'Opinionated About Dining

Publicat el 23 de maig de 2016 a les 16:35
Nou reconeixement per Disfrutar, el restaurant barceloní dirigit pels xefs Eduard Xatruch, Oriol Castro i Mateu Casañas. El local s'ha endut el premi al millor nou restaurant europeu imposant-se a la resta d'aspirants -aquells que han obert portes després del 2013-. 

D'altra banda, el rànquing Opinionated About Dining ha escollit els que considera com els 100 millors restaurants a nivell europeu en una gala a Copenhaguen. El Disfrutar també hi apareix al número 38. 

Disfrutar és el projecte dels últims tres caps de cuina d'El Bulli, que van passar més de 15 anys compartint experiències als fogons del restaurant de Ferran Adrià i Juli Soler. A banda de Disfrutar, tots tres també piloten la cuina del Compartir, a Cadaqués, que és una realitat des de l'abril de 2012. 

La proposta gastronòmica del Disfrutar gira entorn del menú degustació i amb una cuina d'estil clarament avantguardista i on els plats destaquen per la seva personalitat, marcadament mediterrània. En definitiva, un restaurant de cuina atrevida, divertida i moderna a la recerca del gust com a premissa principal. El disseny de l'establiment també ha estat premiat i el 2015 va rebre el guardó en la categoria d'Interiors dels Restaurants & Bar Design.

Trajectòria curta, nombrosos reconeixements

El projecte del Disfrutar també acumula d'altres reconeixements del món de la cuina. A finals de 2015, quan se celebrava l'any de l'obertura del restaurant, Disfrutar va rebre la seva primera Estrella Michelin de la Guia Michelin i va ser reconegut amb Dos Sols a la Guia Repsol. A més, l'Acadèmia Catalana de Gastronomia i Nutrició el va escollir "Restaurant de l'Any". 

"Premis com aquests són regals que et fa la vida, per a nosaltres que només fa un any i mig que vam obrir és impensable rebre aquest premi i figurar en el número 38 d'una llista tan important", ha valorat un dels artífex de la cuina del Disfrutar, Eduard Xatruch. 

Com es vota la llista? 

La llista OAD es fa a través de les votacions d'experts que viatgen per tot el món i de les votacions ponderades dels seus membres. El sistema de rànquing es confecciona a través de les opinions de la comunitat de membres. Cada membre influeix en els resultats segons el nombre de restaurants que hagi visitat i en funció de la classificació actual dels mateixos.