La integració de les vies suposarà una transformació urbanística i ferroviària "sense precedents", apunta el Ministeri, atesa la "diversitat i complexitat tècnica i constructiva". L'alcalde de Montcada i Reixac, Bartolo Egea, s'ha mostrat satisfet per la notícia i ha afirmat que l'actuació suposarà l'eliminació dels dos passos a nivell i augmentarà la "seguretat per a vianants i vehicles".
Egea també ha defensat que el soterrament de les vies comportarà la permeabilitat de la infraestructura ferroviària de l'R2, "que facilitarà la integració entre els diferents barris". L'obra representarà, ha afegit, "la gran transformació de la nostra ciutat". L'obra inclou la construcció d'un túnel de quatre quilòmetres pel qual passaran les vies de la línia R2. També hi passarà una tercera via per ampliar la capacitat i resiliència del sistema.
Nova estació a Montcada
La nova estació també serà soterrada i els accessos quedaran integrats a la nova urbanització del tram colgat. Alhora, el ministeri subratlla que el projecte configurarà esquemes d'explotació futurs de la xarxa ferroviària de proximitat en l'entorn de Barcelona i l'àrea metropolitana.
El soterrament començarà a l'altura del barri de Can Sant Joan i s'enfonsarà fins als 35 metres, amb un túnel que passarà per sota d'un aqüífer. L'estació s'ubicarà a les proximitats de l'estació actual. El nou traçat s'ha calculat amb paràmetres aptes per a circulacions de fins a 140 quilòmetres per hora i rampes màximes del 3%.
El soterrament començarà a l'altura del barri de Can Sant Joan i s'enfonsarà fins als 35 metres, amb un túnel que passarà per sota d'un aqüífer. L'estació s'ubicarà a les proximitats de l'estació actual. El nou traçat s'ha calculat amb paràmetres aptes per a circulacions de fins a 140 quilòmetres per hora i rampes màximes del 3%.