El Govern obre la porta a finançar el desdoblament de la R3 amb fons europeus

Publicat el 20 de febrer de 2015 a les 15:19

El conseller Santi VIla amb els diputats de CiU al Vallès Oriental, Osona i Ripollès, en la roda de premsa a l’estació de tren de La Garriga. Foto: Adrià Costa


Santi Vila, conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, ha visitat La Garriga aquest matí acompanyat d'una trentena de diputats de CiU al Vallès Oriental, Osona i Ripollès. Amb tots ells ha realitzat una sessió de treball amb el desdoblament de la línia R3 com a gran tema. A la roda de premsa celebrada a la mateixa estació de tren de La Garriga, Vila ha manifestat que espera que l'Estat compleixi "per fi" els acords pel que fa al tan comentat desdoblament i que comenci a treballar "en els terminis previstos".
 
El conseller ha explicat que el proper 2016 han de començar les obres, un anunci que ha provocat una "satisfacció continguda" a la seva Conselleria, "degut a incompliments històrics" i reiterats de l'Estat. En aquest sentit, Vila assenyala la imminència de dues actuacions per a verificar si aquesta vegada va de debò. En primer lloc, si a l’abril, tal com està previst, "s’inicien les obres de la llançadora de l'Aeroport del Prat". També, que "a la B-40 es reprenguin les obres al tram entre Viladecalvalls i Olesa". Les dues accions mostraran, segons el conseller, la voluntat del govern de l’estat pel que fa al compliment de l'acord. Amb tot, Vila ha admès que es tracta d'un "projecte de mínims" perquè el desdoblament és només "parcial".

Millorar la viabilitat i la freqüència, objectius claus del desdoblament

Pel que fa a l’acció sobre la línia R3 de tren, Vila ha manifestat que aquesta és la línia de Catalunya que necessita un impuls més important: "la gent està cansada de promeses que no arriben enlloc", ha assegurat. El projecte és clau perquè té el doble objectiu de "millorar la viabilitat del servei, fent que no tingui retards ni incidències, i també la freqüència". En aquest sentit, el conseller ha manifestat que "hem d’aconseguir que la connectivitat entre Barcelona i Vic millori i passi a ser de 15 minuts de freqüència entre els trens". Pel que fa a la línia entre Vic i Ripoll, "hem d’aconseguir que el temps sigui de 30 minuts".
 
D’altra banda, Santi Vila, preguntat per si l’execució de les obres està vinculada al conegut com a 'Pla Junker', ha declarat que "la necessitat no s'ha de vincular a fons i mètodes de finançament, siguin europeus o d'altres". I ha afegit que "tenim previstos 95 MEUR d'inversió que es complementen amb altres fons". Pel que fa al cas, "si els fons són europeus no ens ha d'ocupar més de l'imprescindible". En tot cas, aquest acord subscrit avui, "té a veure amb una estratègia intercomarcal", segons ha reafirmat.
 

El conseller, Santi Vila atanent als mitjans a l'estació de la Garriga, aquest divendres. Foto: Adrià Costa