El govern valencià es compromet a no suprimir el model d’immersió

Publicat el 15 de març de 2012 a les 15:09
La consellera valenciana d'Educació, Maria José Català i el president d'Escola Valenciana, Vicent Moreno, durant la reunió mantinguda aquest dijous Foto: ACN

El president d’Escola Valenciana, Vicent Moreno, ha assegurat aquest dijous al matí que el govern valencià d’Alberto Fabra no eliminarà els actuals programes optatius d’immersió lingüística en valencià. Moreno ha fet aquest anunci just després de reunir-se amb la consellera d’Educació, Maria Jose Català, que a més del català i el castellà, ha assegurat que introduirà l’anglès com a tercera llengua dins de l’actual model lingüístic. Català confia que aquesta proposta sigui aprovada al parlament al juliol i ja es pugui implantar a l’educació infantil a partir del proper curs.  
 
L'anunci del nou model únic trilingüe ara farà un any va ser acollit amb recer per la comunitat educativa en entendre que suposava la supressió 'de facto' dels actuals programes optatius d’immersió lingüística en valencià (PIL), els programes d'ensenyament en valencià (PEV) i els programes d’incorporació progressiva del valencià (PIV). Aquest model suposava impartir fins un 33% de les assignatures en valencià, un 33% en castellà i un 33% en anglès.
 
Català ha valorat positivament la reunió amb Escola Valenciana i ha remarcat que la seva conselleria té la voluntat de "consensuar" el nou model amb tota  la comunitat educativa i que mai pretén excloure a cap sector.
 
Per la seva part, Vicent Moreno ha manifestat que l’entitat que presideix mai ha anat en contra del model plurilingüe,  "però s’ha de tenir clar que aquest ha de començar pel valencià i després arribar a les altres llengües”. ha conclòs Moreno.