Ja són cinc les víctimes pel brot de legionel·losi declarat la passada setmana a Sabadell (Vallès Occidental). A aquestes morts se li han de sumar tres més per un segon brot detectat a Ripollet que eleven fins a vuit el total de víctimes mortals en dues setmanes al Vallès Occidental per aquesta patologia. A Sabadell s'han notificat un total de 35 casos, dels quals 14 continuen ingressats i 16 han estat donats d'alta. A Ripollet s'han notificat cinc casos però no queda cap persona ingressada a l'hospital ja que l'última que ho estava ha estat donada d'alta en les darreres 24 hores. El Departament de Salut treballa amb la hipòtesi que es tracta de dos brots separats de la malaltia.
En les darreres 24 hores s'han donat d'alta dues persones, una a Sabadell i una altra a Ripollet, i un dels pacients del brot de Sabadell ha mort. El Departament de Salut no descara encara que hi puguin aparèixer més afectats en els propers dies ja que el període d'incubació és de deu dies com a màxim. En el cas de Sabadell, l'últim cas notificat va iniciar símptomes el dia 18 i en el de Ripollet el 16 de setembre.
Els pacients que continuen ingressats pel brot de Sabadell ho estan al Parc Taulí (13) i a l'Hospital General de Catalunya (1). Tots ells tenen edats compreses entre els 50 i els 92 anys i presenten factors de risc predisposants o patologia de ase prèvia greu o molt greu.
L'Agència de Salut Pública continua amb la investigació dels brots i ha reforçat totes les activitats de vigilància epidemiològica i ambiental, mentre que resta a l'espera dels resultats de les analítiques practicades a totes les instal·lacions amb possible implicació.
El nombre de víctimes per legionel·losi s'eleva a vuit
Un nou mort a Sabadell aquest dijous fa que augmenti a vuit el nombre de víctimes pels brots del Vallès Occidental
ARA A PORTADA
Publicat el 25 de setembre de 2014 a les 15:15
Et pot interessar
-
Societat Bonet lamenta el manteniment de la vaga de socorristes en un moment «crític» i apel·la a la «responsabilitat»
-
Societat Dos turistes de 18 anys apallissen un avi i el seu net a Mallorca
-
Societat Els socorristes de Barcelona mantenen la vaga després de rebutjar la nova proposta de l’Ajuntament
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 9 i 10 d'agost
-
Societat Detenen dues persones que havien marcat uns pisos a Sant Gervasi per entrar a robar
-
Societat El temps d'aquest divendres 8 d'agost: estabilitat abans d'un nou augment de les temperatures