El País Valencià engega una campanya en contra dels estereotips masclistes a les joguines

La Generalitat Valenciana vol que els nens escullin les joguines que volen "per criteri propi, no per condicionants establerts prèviament"

Publicat el 08 de desembre de 2016 a les 14:01
El País Valencià vol aconseguir que els nens i nenes escullin les joguines que demanaran per Nadal en funció "del seu propi criteri i no per condicionants establerts a nivell social". Amb aquesta premissa, la Generalitat Valenciana ha posat en marxa la campanya El joguet no té gènere amb l'objectiu d'acabar amb els estereotips masclistes i els rols sexistes en el món del joc.

En el marc de la iniciativa, que ha estat impulsada des del Departament d'Igualtat que dirigeix la vicepresidenta del Consell, Mònica Oltra, s'ha elaborat un vídeo amb un nen i una nena com a protagonistes que intenta demostrar que és possible trencar amb els clixés associats a determinades joguines. La peça, de poc més d'un minut de durada, es va compartir ahir a les xarxes socials i ja acumula més de 20.000 reproduccions.

[Youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wISNrFkSqHk[/Youtube]

L'espot no ha estat creat pel Departament d'Igualtat, sinó per un grup d'alumnes de la Universitat de Gandia, que van tenir la idea de posar en marxa una campanya d'aquestes característiques i es van encarregar de produir el vídeo. "Ens va semblar una idea fantàstica i ens l'hem fet nostre", ha admès Oltra, que creu que associar un sexe a una determinada joguina suposa "reprimir els infants". La vicepresidenta defensa "el dret dels nens a escollir les seves joguines". "Una pilota és una pilota i un cotxe vermell és un cotxe vermell. Tan és qui hi jugui", ha conclòs.

La campanya s'ha engegat ara perquè s'acosten les festes de Nadal i es disparen les compres de joguines. Oltra diu que persegueixen l'objectiu d'evitar els fenòmens de "bitxo raro": "Volem prevenir casos d'assetjament escolar, de nens que són maltractats perquè no juguen amb allò que socialment està acceptat com a propi del seu gènere". Aquesta iniciativa no serà l'únic pas que la Generalitat Valenciana farà en aquesta direcció. La vicepresidenta ha avançat que tenen previst premiar les empreses de joquines que no fomentin els estereotips masclistes en els seus productes i espots publicitaris.