L'augment en el preu del mercat de l'electricitat no cessa. Aquest dimecres serà de 106,57 euros el megawatt per hora, segons dades de l'Operadora del Mercat Ibèric de l'Electricitat (OMIE). La xifra és la més cara de la història, i també supera la del dimarts, que ja era la tercera més elevada en el registre de l'Estat espanyol, amb una quota de 101,82 euros el megawatt per hora. Les xifres de dimarts i dimecres trenquen per primer cop el topall dels 100 euros aquest any.
No es mantindrà tot el dia el mateix preu sinó que hi haurà unes hores concretes. Entre les nou i les deu hores de la nit, la xifra marcarà el màxim del dia en 110,64 euros, mentre que el mínim serà entre les sis i les set de la tarda, amb una xifra de 100,83 euros. El rècord que ha quedat superat era de l'11 de gener del 2002, amb una xifra de 103,76 euros.
Aquest augment del preu es produeix enmig d'un augment en la demanada per la calor d'aquests mesos d'estiu. També hi ha influït l'increment en el preu del gas i en el cost dels drets d'emissió de CO2. A tot això cal afegir-hi la poca aportació de les renovables en el consum energètic.
La polèmica per la pujada en els preus de la llum, però, no és nova. L'augment de preus en els últims mesos va fer que el govern espanyol decidís rebaixar l'IVA de la llum del 21% al 10%. Les oscil·lacions en el preu diari afecten els consumidors que s'integren en la tarifa regulada (PVPC) -uns 10 milions de ciutadans-, mentre que en queden exempts els que estan integrats dins el mercat lliure -uns 17 milions d'usuaris-, ja que compten amb un preu pactat amb la companyia elèctrica.
El preu de la llum és aquest dimecres el més car de la història
El cost mitjà de l'electricitat serà de 106,57 euros i supera el que fins ara era el màxim històric

- Serà vigent fins el 31 de desembre de 2023 -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de juliol de 2021 a les 11:00
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dimarts 26 d'agost: adeu a la pluja (de moment)
-
Societat El carrer Valladolid guanya el concurs de guarnits de Sants amb l'homenatge a Jules Verne
-
Societat Denuncien que Seat exclou el català de les visites guiades a la planta de Martorell
-
Societat Un grup de ball català es proclama subcampió de la Mundial de hip-hop a Arizona
-
Societat La Catalunya Nord demana més autonomia i més català a l'escola
-
Societat L'oferta de cursos públics de català arriba per primera vegada a les 40.000 places en un trimestre