Els Mossos d'Esquadra van immobilitzar el passat dimarts 24 de març un total de 1.681 litres d'un producte de neteja que s'estava venent a les botigues com a gel hidroalcohòlic higienitzant per a mans amb característiques biocides. El comercialitzava una empresa de Rubí (Vallès Occidental) i les ampolles d'un litre i garrafes de cinc del producte presentaven un etiquetatge fals i contradictori. Tant el nom com la il·lustració continguda en l'envàs conduïen a pensar que es tractava d'un producte per a la higiene de les mans. Però, al mateix temps i en un altre apartat del recipient en lletra molt més petita, s'especificava que calia utilitzar el producte amb guants i que s'havia d'evitar el contacte del gel amb la pell.
Una denúncia d'un ciutadà el 23 de març va alertar els agents de la comissaria de Terrassa que s'estava comercialitzant en un establiment de la ciutat un gel hidroalcohòlic que presentava un etiquetatge contradictori. Els agents van posar els fets en coneixement de la Unitat Central de Consum de la Divisió d'Investigació Criminal, que va iniciar la corresponent investigació de forma coordinada amb el Servei de Control Farmacèutic i Productes Sanitaris del Departament de Salut. Els agents van verificar que a la pàgina web de l'empresa comercialitzadora es publicava el producte com a gel de mans contra el coronavirus i, per tant, amb l'atribució de propietats de caràcter biocida.
Paral·lelament, el Departament de Salut informava que el producte no està autoritzat per l'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) com a biocida i que l'empresa distribuïdora no podia fabricar productes cosmètics, ja que no ha dut a terme la 'Declaració Responsable', un tràmit indispensable per poder-ho fer. El mateix dilluns 23 de març el Departament de Salut va enviar un requeriment a l'empresa perquè aturés la fabricació i comercialització del producte. Davant la manca de resposta, l'endemà els agents de la Divisió d'Investigació Criminal es van desplaçar fins a les instal·lacions de l'empresa, on se'ls va notificar el requeriment, es va aturar la fabricació del producte, a més d’immobilitzar tot l'estoc que hi havia al magatzem.
Denúncia al jutjat de Rubí per publicat enganyosa i estafa
Cal tenir en compte que la comercialització d'aquest gènere es produeix en un context d'escassetat de gels hidroalcohòlics, motivada per la pandèmia del covid-19, fet que ha possibilitat que aquest producte il·legal hagi tingut una gran sortida comercial. Els fets han estat denunciats davant del Jutjat de Guàrdia de Rubí com a presumptes delictes de publicitat enganyosa i estafa al consumidor, sens prejudici del procediment administratiu sancionador que pugui incoar el Departament de Salut per comercialitzar el producte sense les degudes autoritzacions.
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198572[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/199022[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/199108[/noticiadiari]
Els Mossos immobilitzen més de 1.600 litres d'un fals gel desinfectant contra el coronavirus
El comercialitzava una empresa de Rubí i es tracta d'un simple producte de neteja amb etiquetatge enganyós

- Garrafes del fals gel hidroalcohòlic higienitzant immobilitzades al magatzem de l'empresa de Rubí -
- ACN

- Un farmacèutic amb mascareta a Barcelona durant la crisi del coronavirus -
- David Zorrakino / Europa Press

- Espanya frega els 40.000 casos de coronavirus i ja suma més de 2.600 morts -
- Ricardo Rubio/Europa Press

- Una senyora protegida amb una mascareta torna de fer la compra -
- Georgina Albreda

- Pancarta amb el lema «Queda't a casa!» en un balcó de Manlleu -
- Adrià Costa

- Dilluns de mercata a Manlleu, a la plaça només hi ha 3 parades de fruita -
- Adrià Costa
ARA A PORTADA
-
-
L'oest de la península encara crema: més de 200.000 hectàrees calcinades en una setmana Neus Climent
-
I ara un pacte d'estat? Els incendis tornen la crisi climàtica al primer pla amb els deures per fer Sara Escalera
-
El Govern envia mig centenar de bombers, catorze mitjans terrestres i tres d'aeris als incendis de l'Estat Redacció
-
Junqueras adverteix els socialistes que s'han «situat a anys llum» de l'aprovació d'uns pressupostos Sara Escalera
Publicat el 28 de març de 2020 a les 10:07
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dimarts 19 d'agost: l'alerta per pluges es manté en una vintena de comarques
-
Societat Alerta de Protecció Civil per als peregrins del Camí de Sant Jaume
-
Societat Nous detalls sobre l'incendi del carrer Verdi a la festa major de Gràcia
-
Societat Una coneguda marca de roba incorpora el català a l'etiquetatge
-
Societat La Guàrdia Urbana desallotja una quarantena de persones sensesostre del parc de l'estació del Nord
-
Societat Descobreixen un cultiu de marihuana arran d'un incendi en una casa de Tordera