Els rius del Pirineu, amb molta força

Les pluges de les últimes hores, que localment han superat els 50 litres, fan augmentar el cabal dels rius de comarques com el Pallars

Publicat el 09 de maig de 2016 a les 14:09


Els rius del Pirineu, especialment al Pallars, han augmentat de manera significativa el seu cabal després que aquest dilluns s'hagin intensificat les pluges. A bona part de l'Alt Pirineu s'han acumulat entre 35 i 50 litres en poques hores i això s'està notant en cursos fluvials com el riu Lladorre –gravat per Ferran Esteve- o el Noguera de Vallferrera –gravat per Mercè Adrian-, que aquest dilluns baixen carregats d'aigua.

Segons les previsions, no sembla que hagin de canviar massa les coses de cara als propers dies malgrat que dimarts el sol guanyarà terreny. Cal recordar que el Servei Meteorològic de Catalunya ha emès un avís de risc a l'Alta Ribagorça, Val d'Aran, Pallars Sobirà, Cerdanya, Berguedà i el Ripollès.