FACUA denuncia Vodafone per incumplir una oferta que tenia com a reclam un telèfon d'alta gama

La companyia oferia un descompte d'un 50% per a mòbils, una proposta que va cancel·lar unilateralment quan va tenir contractades les portabilitats

Publicat el 24 de novembre de 2016 a les 11:14
FACUA-Consumidors en Acció ha denunciat Vodafone per incomplir una oferta comercial en la que utilitzava com a reclam un telèfon d'alta gama a un preu molt avantatjós. La companyia anunciava un descompte del 50% en la tarifa Smart S i un iPhone 7 Plus o Samsung Galaxy S7 Edge a un preu reduït per a les portabilitats, que va cancel·lar unilateralment després al·legant falta d'estoc.

L'associació de consumidors ha rebut les queixes de nombrosos usuaris que van demanar la portabilitat atrets per la publicitat durant  el mes de novembre i van veure com, uns dies després de sol·licitar-la, l'empresa retirava l'oferta sense demanar-ho als nous clients. Vodafone no va oferir als afectats cap alternativa. 

FACUA s'ha adreçat a Vodafone per reclamar-li que compleixi i ofereixi de manera efectiva el servei segons els condicions que havia anunciat als usuaris que ja havien iniciat les seves portabilitats. A més, ha presentat un denúncia davant la Direcció General de Comerç i Consum de la Comunitat de Madrid, on l'empresa té la seva seu social.

L'associació recorda que l'incompliment de les condicions d'una oferta comercial suposa una pràctica enganyosa i deslleial vers les persones a les quals es dirigeix, tal i com recull la Llei General per a la Defensa dels Consumidors (Reial Decret 1/2007, de 16 de novembre). En aquest marc, l'article 61 de la citada llei indica que "el contingut de l'oferta, promoció o publicitat, les prestacions pròpies de cada bé o servei, les condicions jurídiques o econòmiques i garanties oferides seran exigides pels consumidors i usuaris, encara que no figurin expressament en el contracte celebrat o en el document o comprovant rebut i s'hauran de tenir en compte en la determinació del principi de conformitat amb el contracte”.  

A més, FACUA considera que la cancel·lació dels contractes per part de Vodafone és una pràctica abusiva, ja que la formalització de l'oferta depèn únicament de la voluntat de l'empresari, que en canvi ha exigit un compromís al consumidor, ja que l'oferta comportava una permanència de 18 mesos.