Associacions de policies consideren que la felicitació és "irrellevant" per a les seves carreres professionals, ja que no comptarà per als ascensos o per una petició d'un canvi de destinació. També apunten que, a més, no els ha arribat a tots els agents que hi van prendre part, i reclamen una condecoració.
En un comunicat, l'Associació Unificada de Guàrdies Civils (AUGC) exigeix que els agents han de ser reconeguts amb l'Ordre al Mèrit Policial i l'Ordre del Mèrit de la Guàrdia Civil. En concret, reclama les creus amb distintiu vermell o blanc que, entre altres mèrits, reconeix aquells serveis "amb un alt sentit del patriotisme o de la lleialtat".
El reconeixement -la felicitació-, segons avança El Independente, s'ha tramitat des de la Zona de Catalunya a un total de 4.915 agents de la Guàrdia Civil.
L'Associació Pro Guàrdia Civil (APROGC) ha fet una campanya a les xarxes utilitzant noms d'esportistes per a fer més visible la seva protesta, com Rafa Nadal, Marc Márquez, Carolina Marín o Marc Gasol.
Que tal 👋🻠@marcmarquez93 ¿Te imaginas que por ganar el #MundialMotoGP el premio fuera un patinete eléctrico? Pues eso nos han dado a los Guardias Civiles por impedir la secesión de Cataluña de España 🇪🇸, una simple “felicitación”#JuntosParamosElGolpe#HablandoCLARO
— Asociación PRO Guardia Civil (@APROGC) 20 de junio de 2019