Aquest mes de març començarà la campanya d’auscultació preventiva en uns 1.066 edificis, abans que comencin els treballs de construcció de les estacions i l’excavació del túnel des de Plaça Espanya fins a Gràcia. L’objectiu és documentar l’estat de conservació dels edificis i infraestructures abans de les obres per garantir als propietaris un document fidel del seu estat i verificar-lo un cop acabin els treballs, si cal.
Dimecres, Territori va confirmar que veïns del número 93 del carrer Urgell de Barcelona havien denunciat l'existència d'una esquerda detectada durant els treballs previs a l'inici de les obres de la línia L8 de Ferrocarrils de la Generalitat. Els afectats ho van comunicar al Govern durant una sessió informativa, i es va revisar l’immoble.
Segons Territori, l'esquerda està situada al portal de l'edifici i els tècnics va constatar que és "de caràcter estètic". La mateixa font va subratllar que els treballs que es duen a terme en aquest àmbit corresponen a l'execució de rases per al desviament dels serveis afectats, treballs que "no són susceptibles, a priori, de causar fissures d'aquest tipus".
En les inspeccions que ara comencen, i ja previstes, s’avaluen en els edificis elements comuns com façanes i escales, així com l’interior de cada habitatge. També es revisen locals comercials i garatges, i s’instal·len equips d’auscultació i control en els edificis per controlar l’evolució dels treballs del túnel.
Programació i afectacions de les obres
El Departament de Territori té en marxa les obres per a la connexió de les línies Llobregat - Anoia i del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), a Barcelona, que inclou la construcció d’un túnel de quatre quilòmetres. L’obra comporta el perllongament de la línia actual, que finalitza a l’estació de Plaça Espanya, fins a l’estació de Gràcia, amb una inversió global de més de 400 milions d’euros.En el seu recorregut, el nou tram ferroviari comptarà amb tres estacions de nova construcció: Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia. També es remodelaran les estacions de Plaça Espanya i de Gràcia. En els propers dies, hi haurà noves afectacions sobre el terreny.
En concret, a la zona d’Hospital Clínic s’amplia l’espai que cal ocupar i a partir del 9 de març es reduiran a dos els carrils de circulació al carrer Comte d’Urgell, entre els carrers de Rosselló i de Còrsega. El carrer Rosselló, en el seu tram entre Comte de Borrell i Urgell, quedarà amb un carril de circulació.
A Francesc Macià, durant el període de Setmana Santa, es tancarà al trànsit el carrer Comte d’Urgell, en el tram entre els carrers de Buenos Aires i la plaça Francesc Macià, i només es mantindrà habilitat un carril de circulació per accedir a l’aparcament al costat de la plaça Maria Luz Morales.
Els vehicles es desviaran pel lateral mar de l’avinguda Diagonal, els carrers de Villarroel, Londres, l’avinguda de Sarrià i els carrers de Comte Borrell i Buenos Aires. Les línies d’autobús que tenen parada en aquest àmbit modificaran el seu trajecte.