Inspeccionaran uns 13.000 pisos, locals i aparcaments a Barcelona

La revisió, per prevenció i ja prevista pel Departament de Territori, serà entorn de les obres de l'L8, que construiran un túnel entre les estacions de plaça Espanya i Gràcia

Publicat el 07 de març de 2024 a les 11:45
Actualitzat el 07 de març de 2024 a les 11:53
El Departament de Territori té previst fer en els pròxims dos anys unes 13.000 inspeccions en habitatges, locals i aparcaments a l’entorn del traçat de les obres del perllongament de l’L8 per enllaçar les línies del Vallès i Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.

Aquest mes de març començarà la campanya d’auscultació preventiva en uns 1.066 edificis, abans que comencin els treballs de construcció de les estacions i l’excavació del túnel des de Plaça Espanya fins a Gràcia. L’objectiu és documentar l’estat de conservació dels edificis i infraestructures abans de les obres per garantir als propietaris un document fidel del seu estat i verificar-lo un cop acabin els treballs, si cal.

Dimecres, Territori va confirmar que veïns del número 93 del carrer Urgell de Barcelona havien denunciat l'existència d'una esquerda detectada durant els treballs previs a l'inici de les obres de la línia L8 de Ferrocarrils de la Generalitat. Els afectats ho van comunicar al Govern durant una sessió informativa, i es va revisar l’immoble.

Segons Territori, l'esquerda està situada al portal de l'edifici i els tècnics va constatar que és "de caràcter estètic". La mateixa font va subratllar que els treballs que es duen a terme en aquest àmbit corresponen a l'execució de rases per al desviament dels serveis afectats, treballs que "no són susceptibles, a priori, de causar fissures d'aquest tipus".

En les inspeccions que ara comencen, i ja previstes, s’avaluen en els edificis elements comuns com façanes i escales, així com l’interior de cada habitatge. També es revisen locals comercials i garatges, i s’instal·len equips d’auscultació i control en els edificis per controlar l’evolució dels treballs del túnel.
 

Programació i afectacions de les obres

El Departament de Territori té en marxa les obres per a la connexió de les línies Llobregat - Anoia i del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), a Barcelona, que inclou la construcció d’un túnel de quatre quilòmetres. L’obra comporta el perllongament de la línia actual, que finalitza a l’estació de Plaça Espanya, fins a l’estació de Gràcia, amb una inversió global de més de 400 milions d’euros.

En el seu recorregut, el nou tram ferroviari comptarà amb tres estacions de nova construcció: Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia. També es remodelaran les estacions de Plaça Espanya i de Gràcia. En els propers dies, hi haurà noves afectacions sobre el terreny.

En concret, a la zona d’Hospital Clínic s’amplia l’espai que cal ocupar i a partir del 9 de març es reduiran a dos els carrils de circulació al carrer Comte d’Urgell, entre els carrers de Rosselló i de Còrsega. El carrer Rosselló, en el seu tram entre Comte de Borrell i Urgell, quedarà amb un carril de circulació.

A Francesc Macià, durant el període de Setmana Santa, es tancarà al trànsit el carrer Comte d’Urgell, en el tram entre els carrers de Buenos Aires i la plaça Francesc Macià, i només es mantindrà habilitat un carril de circulació per accedir a l’aparcament al costat de la plaça Maria Luz Morales

Els vehicles es desviaran pel lateral mar de l’avinguda Diagonal, els carrers de Villarroel, Londres, l’avinguda de Sarrià i els carrers de Comte Borrell i Buenos Aires. Les línies d’autobús que tenen parada en aquest àmbit modificaran el seu trajecte.