Com cada 15 de juny, avui comença la campanya estival d’incendis forestals. Ho fa amb unes condicions meteorològiques òptimes ja que les pluges reguen el país i les temperatures màximes en prou feines superen els 25ºC a les comarques més càlides això fa que el risc d'incendis sigui hores d'ara molt baix arreu del Principat.
Tanmateix, l'ambient entre el Departament d'Interior i els sindicats de bombers continua enrarit un any després de l'incendi d'Horta de Sant Joan, que va acabar amb la mort de cinc membres dels GRAF. Mentre la directora d'Emergències, Olga Lanau, assegura que mai com ara hi hauran tants mitjans humans i materials en la lluita contra el foc, els sindicats consideren que els responsables polítics d'Interior no han après la lliçó de l'estiu de 2009. En aquest sentit han criticat durament que no se'ls hagi tingut en compte en dissenyar la campanya d'enguany i consideren mal invertits els 77 milions que costarà.
La campanya d’incendis 2010 comença amb pluges i mal ambient
Interior i els sindicats de bombers continuen enfrontats un any després de la tragèdia d’Horta de Sant Joan
Ara a portada
-
-
Política L'Ajuntament de Barcelona dotarà les biblioteques amb 10.000 llibres en català a petició d'ERC Ona Sindreu Cladera
-
-
Política Espanya ha donat 46 contractes a indústries militars israelianes en plena guerra a Gaza Redacció
-
Ciutats Sau instal·la alarmes per advertir la població en cas de trencament de la presa Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 15 de juny de 2010 a les 10:20
Et pot interessar
-
Societat Més obres al Barça: l'Ajuntament dona llum verda a la reforma de la Masia
-
Societat Canvi de temps: alerta per pluges, tempestes i calamarsa en 17 comarques
-
Societat La demanda de cursos C1 de català per a estudiants i docents de la UPF es duplica en un any
-
Societat Així seran les noves màquines de venda de bitllets al metro de Barcelona