La desconeguda funció dels cables negres enmig de les carreteres

Aquests mecanismes que travessen la via són un dels molts elements de la xarxa de trànsit que serveixen per regular-lo i controlar-lo

Publicat el 20 de febrer de 2024 a les 12:30
Al llarg de les carreteres que componen tota la xarxa catalana es troben constantment senyals i mecanismes que busquen regular el trànsit. En aquesta línia, segur que més d'una vegada et trobes amb algun element a la via que no entens exactament la funció que poden tenir. Aquest podria ser el cas dels cables negres que provoquen una petita sotragada en el nostre cotxe i que es troben d'una manera força habitual.

En realitat, aquests cables no tenen una funció gaire rellevant pels conductors, ja que són un dels molts mecanismes que hi ha a les carreteres per controlar el trànsit. Per ser més exactes, el seu objectiu és mesurar la densitat de tràfic en una carretera en concret i, amb les dades que recull, permet als ajuntaments i a les autoritats de trànsit tenir un recompte de la presència de vehicles en cada una de les vies d'un territori.

El seu mecanisme és ben senzill, ja que calcula la distància entre els cotxes que circulen per una via. En passar el cotxe pel damunt de la línia, el mecanisme, que funciona a partir d'una bateria, rep una ràfega d'aire a pressió que produeix un senyal elèctric. En passar el següent cotxe, es calcula el temps entre un i altre per determinar la densitat d'una carretera.

Cal aclarir, que la DGT no utilitza aquests cables per multar ni mesurar la velocitat. Per tant, per més de pressa que es passi pel damunt d'un cable, es registrarà de la mateixa manera que si es passés a poc a poc. Tot i això, sí que és veritat que es podria modificar el funcionament d'aquest mecanisme per convertir-lo en un radar, però, de moment, el seu únic objectiu és calcular la densitat del trànsit. 

[plantillavirals]