​La L9 Sud assoleix el 63% dels viatgers diaris previstos per d'aquí un any

Des de la seva inauguració, la L9 Sud ha assolit els 47.000 viatgers al dia | La línia ha rebut al maig més viatgers diaris que la més concorreguda de la xarxa d’autobusos, però encara és lluny de les xifres a la resta de línies de metro

Estació de la «nova» L9 Sud.
Estació de la «nova» L9 Sud. | Adrià Costa
Redacció
17 de juny del 2016
Actualitzat el 14 de juliol a les 20:17h
La Línia 9 Sud del metro, que va des de la zona universitària fins a l'Aeroport del Prat, ha registrat una mitjana de 47.000 viatgers diaris durant els dies feiners, segons dades a què ha tingut accés NacióDigital. Això suposa, que, des de la seva inauguració fa tres mesos, TMB ha aconseguit arribar al 63% del nombre de viatgers diaris que havia previst assolir en un mínim d’un any. Els informes anuals de l'empresa metropolitana sobre viatgers diaris es realitzen al maig perquè és el mes que, estadísticament, es considera més representatiu, ja que és laborable, hi ha encara horari escolar i no coincideix amb cap període de vacances.

D’aquesta manera, la Línia 9 Sud ha rebut al maig més viatgers diaris que la línia més concorreguda de la xarxa d’autobusos de TMB l’any passat, que va ser l’H6 amb 30.000 viatgers diaris. Malgrat tot, la nova línia encara és lluny d’aconseguir les xifres d’altres línies de metro, que ronden els 300.000 viatgers diaris, segons les dades de què disposa TMB corresponents a l’any 2015.

Així, la major part de viatgers (24.942) que usen la nova línia cap a l’aeroport, ho fan a través de validacions en alguna de les seves estacions, mentre que els 22.000 restants ho fan a través de transbordaments en algun dels tres enllaços que hi ha, ja sigui a l’estació de Torrassa (L1), a Collblanc (L5) o a Zona Universitària (L3).

Per estacions, la que més entrades registra és la d’Aeroport T1, amb una mitjana de 4.016 de dilluns a divendres. Després la segueix la d’Europa / Fira, situada a L’Hospitalet de Llobregat i amb enllaç amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, amb 3.387 viatgers. En tercer lloc, s’hi troba l’estació de Cèntric, situada al centre del Prat de Llobregat, amb 2.346 validacions.

Les infraestructures ferroviàries tenen un període llarg de maduració, d’un any o més, en què el seu grau d’utilització evoluciona en la mesura que connecta amb els hàbits dels seus usuaris potencials. En el cas de la L9 Sud, asseguren des de TMB, “aquest temps de captació de demanda ha començat en un context de conflictivitat laboral que està motivant una pèrdua de passatge al conjunt de la xarxa de metro”. Des de l’abril, TMB té en marxa una campanya de promoció de la línia 9 Sud per augmentar el coneixement i l’ús d’aquesta ampliació de la xarxa de metro entre els ciutadans de l’àrea de Barcelona, amb el lema “L9 Sud, el 9 camí”.