La marca de roba catalana que vesteix a Rauw Alejandro

Nude Project és la firma viral de dos nois de 22 anys que factura 11 milions d'euros

Publicat el 22 de gener de 2023 a les 14:31
Nude Projecte, la marca de roba fundada a Barcelona ara fa tres anys per un madrileny i un burgalès, s'ha convertit en un fenomen viral. En aquest curt període de temps, els dos joves, de 22 anys, han aconseguit que les seves peces de roba les vesteixin personatges famosos com Rauw Alejandro, Aitana, Karol G, Quevedo o la neta del president dels Estats Units, Joe Biden.

Bruno Casanovas i Àlex Benlloch, els cofundadors de Nude Project, es van conèixer a través d'un amic en comú i de seguida van congeniar. Casanovas estava interessat per la moda i la comunicació, i Benlloch estudiava Màrqueting a Madrid i volia crear una ecommerce. D'una pluja d'idees conjunta en va néixer la idea de donar vida a una nova línia de roba amb tocs surfers sota la marca New Polinesia, que mai van poder registrar perquè ja existia.

Una marca viral que vesteix a famosos i factura 11 milions d'euros

De la firma New Polinesia en van conservar les inicials (NP), i van crear-ne una de nova: Nude Project, a la que hi van invertir 300 euros cada un per arrencar el projecte. Un idea que inicialment no tenia un pla de negoci definit i que va arrencar gràcies a les compres d'amics i coneguts.

Ara, la firma s'ha fet viral i s'ha convertit en una de les marques que llueixen personatges famosos. És el cas de Rauw Alejandro, amb qui es van posar en contacte aprofitant que el cantant es trobava a Barcelona i li van oferir productes de la marca. El cantant hi va connectar ràpidament, i fins i tot hi van fer una col·laboració.

Maisey Biden, neta del president dels Estats Units, Joe Biden, també vesteix peces de roba de la firma, i de fet, durant la visita del seu avi a Madrid en el marc de la cimera de l'OTAN, la jove es va acostar a la botiga que la firma té a la capital espanyola.

En el seu primer any de vida, la marca va facturar uns 600.000 euros, en el segon 2,5 milions d'euros, i en el tercer, 11 milions d'euros. Casanovas i Benlloch ja han rebut ofertes de compra per a Nude Project, però els dos joves, de moment, no es plategen vendre.

Internacionalitzar la marca

El pròxim pas de la marca és internacionalitzar-se. Actualment, compta amb diferents botigues efímeres arreu d'Espanya i amb dos establiments permanents, un a Madrid i un a València. Aviat n'obrirà un tercer a Barcelona, i durant el 2023, els seus fundadors pretenen que la marca s'internacionalitzi a Europa en països com Portugal, Itàlia o Alemanya.